Waar was PUB in 1997?

Media / News

PUB is 45 en duikt in de kelders van de Belgische media- en reclamesector. Vandaag: het jaar 1997.

“Think different,” zegt Apple Computer in een van de meest iconische televisiespotjes ooit.

Anders denken, dat doen ook Larry Page en Sergey Brin. De twee studenten van Stanford University laten op 15 september de domeinnaam Google.com registreren. Op 4 september 1998 zou de naam Google Inc. officieel worden geregistreerd. 

LDV/Partners krijgen tijdens de CCB Awards een Diamond Award voor een campagne voor Fisherman's Friend. Those were the days! Nog uit deze periode: 'Druppels' en 'Ballonnen' (zie foto hierboven) van datzelfde LDV/Partners voor de E-klasse van Mercedes, met als creative director Werner Van Reck, art directors diezelfde Werner Van Reck en Paul Popelier en met fotograaf Frank Uyttenhove. Account executives Colette Pauwels en Beatrice Van Hool hielden alles in het gareel, ten behoeve van de advertising managers Marc Baddé en Yves Callebaut van Mercedes-Benz.

In het najaar van 1997 richtten Luc Libens (L), Christophe Ghewy (G) en Marc Fauconnier (F) het nieuwe bureau LG&F op. Spoiler alert: dat is het bureau dat in 2008 Famous wordt en in 2016 FamousGrey.


Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld  voor een abonnement op maat. Want één ding is zeker: zonder PUB – dat begon als Pub – zou dit vak er helemaal anders hebben uitgezien. Eigen lof stinkt (een beetje), maar het is wat het is: dit magazine stond (mee) aan de basis van de Creative Belgium Awards, de Effie Awards, de Advertiser Personality of the Year, de Topspots en Orbit, om maar enkele dingen te noemen. Empathie (voor het vak en de mensen die dit vak bevolken), zin voor initiatief en een onverdroten enthousiasme hebben PUB – wat ondertussen staat voor People Unified Around Brands – gemaakt tot wat het is: uw gezel in goede en kwade dagen.

Meer lezen over de geschiedenis van de Belgische reclamesector? Klik hier!