Waar was PUB in 1999?

Media / News

PUB is 45 en duikt in de kelders van de media- en reclamesector. Vandaag: het jaar 1999.

Het Zweedse merk Hennes & Mauritz (H&M), geïntroduceerd in België in 1992, krijgt in 1999 te kampen met een tekort aan personeel. Het merk heeft namelijk nog geen employer branding-imago. VVL/BBDO bedenkt daarom een eerste imagocampagne, “Kom’s een job passen”, te zien in een selectie magazines en daarna ook in de bioscoop. H&M weet er een jong publiek (18-29 jaar) mee te bereiken dat vatbaar is voor mode. En het bureau wint er nog een Silver Effie mee ook.

Bij de CCB Awards is er een Diamond Award voor LDV/Partners voor een campagne voor Job@/De Personeelsgids, Evergreen Awards zijn er voor Humo (campagnes van Humo, Humo Promotie, TW Promotie, BSB Brussels, Bates, De Kie en Duval Guillaume en LDV/Partners) en Bru (campagnes van Double You, Kadratura, Garbarski Euro RSCG en CMPW).

En een personeelswissel: Alain Godefroid wordt de nieuwe voorzitter van de Creative Club of Belgium, ter opvolging van François Van den Bogaert.


Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld  voor een abonnement op maat. Want één ding is zeker: zonder PUB – dat begon als Pub – zou dit vak er helemaal anders hebben uitgezien. Eigen lof stinkt (een beetje), maar het is wat het is: dit magazine stond (mee) aan de basis van de Creative Belgium Awards, de Effie Awards, de Advertiser Personality of the Year, de Topspots en Orbit, om maar enkele dingen te noemen. Empathie (voor het vak en de mensen die dit vak bevolken), zin voor initiatief en een onverdroten enthousiasme hebben PUB – wat ondertussen staat voor People Unified Around Brands – gemaakt tot wat het is: uw gezel in goede en kwade dagen.

Meer lezen over de geschiedenis van de Belgische reclamesector? Klik hier!