Waar was PUB in 2014?

Media / News

PUB is 45 en duikt in de kelders van de media- en reclamesector. Vandaag: het jaar 2014.

Een wereldwijde studie van Nielsen stelt dat 55% van de internetgebruikers zegt dat ze bereid zijn om meer te betalen voor producten en diensten van bedrijven die geven om hun sociale en ecologische impact. Sustainability wordt stilaan naar de kern van marketing- en communicatiestrategieën gebracht.

BBDO maakte eind november 2013 de spot van het Belgisch Olympisch Comité voor de Olympische Winterspelen 2014. Onder leiding van de Olympische atleet dalen snowboarders Belgische (niet op sneeuw...) op de toon van Le plat pays van Jacques Brel

Agency: BBDO Brussels
Director: Arnaud Uyttenhove
DOP: Dimitri Karakatsanis
Special thanks to the Fondation Jacques Brel

Harry Demey, CEO van LDV United, publiceert het boek 'Zot van A. 10 jaar stadscommunicatie'.

 

Wat leveren de CCB Awards op? Onder meer een President's Award voor het creatieve duo Katrien Bottez & Geoffrey Hantson. En een CCB Grand Prix Radio voor Klara, met dank aan Famous. 2014 is trouwens een scharnierjaar voor de CCB. Er zit namelijk een bodem in de kas. Een diepe bodem. Enige reflectie is vereist, en ook een nieuwe manier van werken. In oktober 2014 komen Greet Wachters en Isabel Van den Broek aan boord om het CCB-schip naar minder woelige wateren te leiden.

Het eindresultaat voor de Belgen in Cannes: vier keer brons voor BBDO, Bronze voor Mortierbrigade, eveneens Bronze voor Duval Guillaume en één Silver voor Publicis.

Saskia Schatteman, Microsoft België en Luxemburg, wordt Advertiser Personality of the Year, een onderscheiding uitgereikt door UBA Belgium en PUB.

Een donderslag bij heldere hemel: Wolters Kluwer, dat zich steeds meer richt op software-gerelateerde activiteiten, stopt in december de publicatie van PUB. Hoewel, verrassing? Eerder had Wolters Kluwer ook al het Nederlandse vakblad Adformatie van de hand gedaan.


Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld  voor een abonnement op maat. Want één ding is zeker: zonder PUB – dat begon als Pub – zou dit vak er helemaal anders hebben uitgezien. Eigen lof stinkt (een beetje), maar het is wat het is: dit magazine stond (mee) aan de basis van de Creative Belgium Awards, de Effie Awards, de Advertiser Personality of the Year, de Topspots en Orbit, om maar enkele dingen te noemen. Empathie (voor het vak en de mensen die dit vak bevolken), zin voor initiatief en een onverdroten enthousiasme hebben PUB – wat ondertussen staat voor People Unified Around Brands – gemaakt tot wat het is: uw gezel in goede en kwade dagen.

Meer lezen over de geschiedenis van de Belgische reclamesector? Klik hier!