Waar was PUB in 2016?

Media / News

PUB is 45 en duikt in de kelders van de media- en reclamesector. Vandaag: het jaar 2016.

Creative Belgium groeide in 2015 met 150 leden. Nieuwe initiatieven dit jaar zijn onder meer de New Talent Award en de Directors's Lounge. 

Rik De Nolf wordt voorzitter van Roularta Media Group, als CEO wordt hij opgevolgd door Xavier Bouckaert.

De CCB Awards leveren een Grand Prix for Good op voor Publicis Brussels en Reporters sans Frontières/Reporters Zonder Grenzen.

Bij Mediafin volgt Frederik Delaplace Dirk Velghe op als CEO. Fons Van Dyck, managing director van Think BBDO, wordt doctor met het proefschrift "The longevity of brands. An interdisciplinary study based on Talcott Parsons's AGIL-paradigm and its implications for strategic brand management. Case study: the Apple brand". 

Evy Van Ruyskensvelde, die in het najaar van 2015 na een maand stage al enkele maanden aan de slag was bij PUB, treedt in september 2016 na een uitstapje naar De Persgroep toe tot het vaste team van PUB. Diezelfde maand volgt Astrid Jansen Aline Geubels op als Franstalige journaliste bij PUB. Aline Geubels trekt naar het buitenland.

Opvallend nieuws bij de Epica Awards: een Grand Prix voor de  Simplified Stories van DDB Brussels voor de Alzheimerliga!

SBS Belgium komt op de proppen met een derde zender. Na Vier en Vijf wordt dat... Zes.

Miguel Aguza, country external communication manager bij IKEA, wordt Advertiser Personality of the Year, een onderscheiding uitgereikt door UBA Belgium en PUB.


Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld  voor een abonnement op maat. Want één ding is zeker: zonder PUB – dat begon als Pub – zou dit vak er helemaal anders hebben uitgezien. Eigen lof stinkt (een beetje), maar het is wat het is: dit magazine stond (mee) aan de basis van de Creative Belgium Awards, de Effie Awards, de Advertiser Personality of the Year, de Topspots en Orbit, om maar enkele dingen te noemen. Empathie (voor het vak en de mensen die dit vak bevolken), zin voor initiatief en een onverdroten enthousiasme hebben PUB – wat ondertussen staat voor People Unified Around Brands – gemaakt tot wat het is: uw gezel in goede en kwade dagen.

Meer lezen over de geschiedenis van de Belgische reclamesector? Klik hier!

 

 

  • Geen artikel