Waar was PUB in 2018?

Media / News

PUB is 45 en duikt in de kelders van de media- en reclamesector. Vandaag: het jaar 2018.

Katrien Bottez beproeft haar geluk bij Happiness Brussels. Karen Hellemans leidt bij Roularta Media Group de magazines als publisher. Wout Dockx trekt van Newsworks naar de Belgische Vereniging van de Audiovisuele Media (ABMA-BVAM), dat zich later VIA laat noemen.

Bij Transfer volgt Michel Dupont Birgitta De Smet en Koenraad Deridder op, bij Effie Belgium wordt Lydia Desloover de nieuwe director. Eind maart wordt Tom Klerkx directeur van Nostalgie Vlaanderen.

These Days wordt Wunderman Antwerp, bij Kinepolis wordt Eddy Duquenne de enige CEO.

Telenet wordt de enige eigenaar van De Vijver Media(SBS Belgium en Woestijnvis). Peter Bossaert verlaat Medialaan. Steve Van den Audenaerde verlaat IP Belgium en verhuist naar Medialaan, Alex Thoré verlaat Proximus en richt Magis op. Bij Proximus zal hij begin 2019 worden opgevolgd als director branding & communication door Aurélie Denayer.

De Creative Belgium Awards leveren een President's Award op voor adverteerder Lidl. Een Grand Prix for Good gaat naar Wunderman Antwerp en Child Focus. Wunderman Antwerp is trouwens ook Agency of the Year.

Credits

Grand Prix for Good + 2 Gold + 2 Silver
Campaign Closer Than You Think
Grand Prix for Good Category Media / Social Media Advertising
Gold Category Direct / Integrated Campaign
Gold Category Interactive / Interactive Applications > Social Networking
Silver Category Film / Internet Film
Silver Category PR / Consumer Communication
Client Child Focus
Agency Wunderman Antwerp

Kris Vervaet stapt over van EDF naar De Persgroep Publishing, waar hij niet veel later CEO wordt van De Persgroep Publishing/Medialaan. Roularta Media Group lanceert Roularta Brand Studio.

Steven Van Belleghem als Peter Hinssen verkopen Snackbytes aan Intracto en worden daar aandeelhouder.

Een kleine stap voor PUB, misschien een grote stap voor ons allen (en onze toekomst): PUB organiseert de eerste editie van Orbit by PUB (zie foto).

Kristof Ampe van Swinkels Family Brewerswordt Advertiser Personality of the Year, een onderscheiding uitgereikt door UBA Belgium en PUB.


Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld  voor een abonnement op maat. Want één ding is zeker: zonder PUB – dat begon als Pub – zou dit vak er helemaal anders hebben uitgezien. Eigen lof stinkt (een beetje), maar het is wat het is: dit magazine stond (mee) aan de basis van de Creative Belgium Awards, de Effie Awards, de Advertiser Personality of the Year, de Topspots en Orbit, om maar enkele dingen te noemen. Empathie (voor het vak en de mensen die dit vak bevolken), zin voor initiatief en een onverdroten enthousiasme hebben PUB – wat ondertussen staat voor People Unified Around Brands – gemaakt tot wat het is: uw gezel in goede en kwade dagen.

Meer lezen over de geschiedenis van de Belgische reclamesector? Klik hier!