Waar zijn de wakkere bedrijfsleiders?

Marketing / News

We maken in deze complexe wereld verwarrende tijden mee en dat geldt zeker voor merken. De verleiding is dan ook groot om ons vast te klampen aan veelbelovende trends en de enthousiasmerende woorden van charismatische goeroes. Maar wat als elk merk hetzelfde advies opvolgt, dezelfde voorbeelden bestudeert en dezelfde ‘best practices’ nastreeft? Resulteert dat niet in een problematisch gebrek aan diversiteit op vlak van merkidentiteiten? Bedrijfsleiders die meesurfen op de golven van rooskleurige hypes, slapen misschien niet vast maar zijn ook niet helemaal wakker. Pas wanneer ze zich ten volle bewust worden van de eigen identiteit van hun merk, kunnen ze zich écht differentiëren en boven de grijze massa uitsteken.

You Do You wil de gids zijn voor #WakkerLeiderschap in de bedrijfswereld. Het boek wijst professionals op hun blinde vlek, verbreedt hun perspectief naar een ruimer potentieel en creëert een onwrikbaar zelfvertrouwen doorheen de ganse organisatie van hun merk.

Als vrouwen met een radicaal andere kijk op brand strategy dan de heersende stemmen in hun industrie, zijn auteurs Nele Pieters en Stephanie Duval op hun best in hun rol als ‘advocaat van de duivel’. Dat is de enige aanpak die bedrijfsleiders kan helpen hun limieten te identificeren en te overwinnen. Zowel Pieters als Duval omarmen elke opportuniteit om een conversatie aan te gaan over impliciete bias in de bedrijfswereld en waarom het hoog tijd is voor merkstrategen om te beginnen luisteren naar andere stemmen. Naast doorwinterde ondernemers zijn deze twee marketingmadammen ook de auteurs achter ‘Community Marketing’.

Het boek You Do You is verkrijgbaar bij Pelckmans Pro.