Waargebeurde horror van At-thetable voor GAIA

4schools / Crea / News

Naar aanleiding van Halloween besloten At-thetable en GAIA de koppen bij elkaar te steken voor een nieuwe bewustmakingscampagne rond dierenleed. Want terwijl de meeste mensen graag één keer per jaar eens goed griezelen met Halloween, is horror vaak een dagelijkse realiteit voor veel dieren.

Het bureau ontwierp drie grafische horrorposters gebaseerd op waargebeurde verhalen: dierproeven, varkenscastratie zonder verdoving en dwangvoederen bij de productie van foie gras. De posters werden geïllustreerd en geanimeerd door King Rat Artwork. Hiervoor kropen meer dan 70 uren in het zorgvuldig creëren, craften en schilderen van al dat dierenleed.

“Het basisidee van de campagne is ‘Not All  Horror is Fiction’. Want miljoenen dieren beleven de gruwel in werkelijkheid,” aldus Michel Vandenbosch, voorzitter van GAIA. “Met de knappe grafische uitwerking in de stijl van ‘atomic age’ horror movies hopen we tijdens de Halloweenperiode het publiek te doen stilstaan en te sensibiliseren voor onze boodschap.”

De horrorposters krijgen een behandeling die vergelijkbaar is met een nieuwe filmrelease, met distributie via (D)OOH, krantenadvertenties en sociale media.

Credits

Client: GAIA

Contacts: Ann Degreef, Michel Vandenbosch, Johan Van Roy

Agency: at-thetable

CD: Seb Van Reet

Creatie: Girbe Bogaerts & Gilles Deschamps (King Rat Design)

Copywriting: Girbe Bogaerts & Lukas Vos

Strategy: Jorian Vanvossel

Account: Marie Demesmaeker

DTP: Thomas Ploem
Social Media: Pauline Tembuyser & Gamned