Walibi en BBDO vrezen de nacht

Crea / News

Unknownwalibi halloweenNet als vorig jaar viert Walibi Halloween in hun pretpark onder het motto ‘Enjoy the day … Fear the night.’. Dit jaar kreeg het evenement, dat overigens bekroond werd tot Beste Halloween-event in België, een nieuwe invulling door BBDO. In het pretpark wachten 250 rondzwervende monsters, zeven spookhuizen, een show met Aaron Crow (bekend van America’s Got Talent) en spetterend vuurwerk gasten van alle leeftijden op. Tenminste, tot 18 uur. Want daarna schakelen alle griezels een kettingzaagversnelling hoger voor de échte durvers.
Persfoto-WalibiHalloween Om het event op een mysterieuze en intrigerende manier naar buiten te brengen, kwam BBDO op de proppen met een grafische campagne die de verbeelding aanspreekt. In de campagnevisual wordt de sfeer gezet door een angstaanjagende skull, op subtiele manier gevormd door de iconische W van Walibi. Dit concept is te zien in outdoor, op sociale media, in het voetbalstadion van Anderlecht… Dezelfde mysterieuze stemming wordt doorgetrokken in een radiospot.


Credits
Strategy: Samuel Eggermont, Sofie Verstreken, Jesse Donkor
Creative Director: Klaartje Galle
Art Direction & Design: Eric Leurquin, Frank Schouwaerts
Copywriting: Gregory Verheyleweghen, Frederik Clarysse, Michiel Baeten
Account team: Isabel Peeters, Lore Desmet, Line Martens
Radio & TV producer: Nicolas Van Poeck, Renée Vermeire, Patricia Van De Kerckhove
Print producer: Hans Bos
Online editor: Dejvi Vandeveire
Sound design: Mathieu Schots
Social: Ellen Potoms
Final Art: Tom Nackaerts, Daniela Simons, Ilse De Goeyse, Petra Saelens, David Vanderbist & Rob GoovaertsWalibi halloween BBDO