Walk-over voor Wunderman Thompson op IAB MIXX Awards

Awards / News

Covid-19 oblige. De uitreiking van de IAB MIXX Awards vond dit jaar digitaal plaats, in een presentatie van Bart Swimberghe (Proximus) en Charlotte van Coevorden (Mediahuis Connect). De vier jury’s reikten in totaal 32 prijzen uit, waarbij vooral de oogst voor Wunderman Thompson in het oog sprong. Het bureau haalde maar liefst 10 awards binnen.

Digital Design – UX

Laten we het overzicht van de winnaars dan ook beginnen met waar Wunderman Thompson met het meeste prijzen aan de haal ging. In Best User Experience (binnen Digital Design – UX) haalde het bureau zowel Bronze, Silver als Gold binnen met respectievelijk Lunch Buddies, .COMDOM en Telenet Phub’d!. In Best Visual Design (binnen Digital Design – UX) haalde het dan weer Silver en Gold met Telenet Phub’d! en .COMDOM. De Bronze in die categorie ging naar Campari Coasters van FamousGrey.

Digital Communication

In Digital Communication viel vooral de coronacategorie op. Die ontving het grootste aantal inschrijvingen. Ze was goed voor twee Gold: Corona puts a strike through its logo (Kunstmaan) en Jupiler – postpone your birthday (BBDO). De Silver was voor Mutant met One for All, terwijl de Bronze naar Social Summer Brochure van Mortierbrigade ging.

In Best Campaign Commercial kreeg laatstgenoemd bureau de Gold voor Unfindable Street. De twee Silvers waren voor Telenet Phub’d! (Wunderman Thompson) en Ikea Petunes (Ogilvy Social.Lab); de twee Bronze voor Ad without a break (Wunderman Thompson) en Udäv Krit – Launch Kruidvat Make-up (Oona).

Digital Media

In de jury Digital Media waren er drie categorieën: Best Influencer Campaign, Best Use of Marketing Technology en Best Media Engagement Campaign. In laatstgenoemde ging de Gold naar Wunderman Thompson met Telenet Go, net als de Silver met Ad without the break. De Bronze was voor Ogilvy Social.Lab met The Affordable Banana.

In Best Use of Marketing Technology geen Gold. De Silver was voor Scarlet Pioneering With Dynamic Audio Personalization (Semetis), terwijl de Bronze naar Ghost of Tsushima (Mediacom) ging. In deze categorie was er ook een Special Award voor Exterioo Cookie-less van AdSomeNoise.

De Gold in Best Influencer Campaign ging dan weer naar Oona met Udäv Krit – Launch Kruidvat Make-up, dat het haalde voor Mutant met #therealchallenge (Silver) en Campari Toasters en FamousGrey (Bronze).

Digital Marketing Technology

De laatste jury was ook de meest strenge. In Best International Marketing Tool werd enkel een Gold uitgereikt, voor Dentsu Marketing Cloud. In Best Belgian Marketing Tool ging de Gold naar Feelin. Real people, real feelings, real insights. Silver was er voor Dropsolid Experience Cloud (DXP), Bronze voor Semactic SEO Software – collaboration with Media-Market.

De jury’s stonden onder voorzitterschap van Alain Mayné (Hoet & Hoet – Digital design – UX), Valerie Bracke (KBC – Digital Communcation), Corinne Verstraete (MediaCom – Digital Media) en Laurent Deramaix (Business Elements – Digital Marketing Technology). Zij beoordeelden in totaal 139 cases (waarvan 109 individuele cases).