Walkie Talkie haalt nominaties binnen voor European Excellence Awards
Walkie Talkie, het all-round PR-bureau, is genomineerd voor twee European Excellence Awards. Zo komen ze met hun “Delivering joy”-campagne voor Amazon op de Europese radar te staan met nominaties binnen de categorie “Retail” en “Benelux & France campaigns”. Hun case werd daarbij geshortlist uit meer dan 700 inzendingen.
Om Amazons’ merkwarmte te versterken tijdens de vorige (2023) feestdagen, zette Walkie Talkie in op een ware earned-first campagne. Het agency creëerde daarvoor “Pakjes vol liefde/Cadeaux pleins d’amour”, een 100% puur Belgische kerstlied. Het kerstlied werd wetenschappelijk gecomponeerd in samenwerking met Sonhouse. Na een grondige analyse van honderden kersthits, werden een aantal typische elementen gecombineerd om tot het meest vrolijke kerstlied te komen. En laat dat nu net volledig in lijn zijn met de missie van Amazon: “delivering joy”.
“Bij Walkie Talkie staan creatieve earned-first campagnes steeds voorop, met ideeën die het hart van de consument veroveren. Deze nominaties zijn dan ook een geweldige opsteker voor ons team en bewijst nogmaals hoe we krachtige merkcampagnes kunnen uitrollen met nieuwswaarde. We kijken alvast enorm uit naar de awardceremonie in Berlijn op 6 december,” aldus Daphné Bonami, team lead bij Walkie Talkie die de campagne voor Amazon mee uitrolde.
Eerder werd hun Amazon-case ook al in België geshortlist voor de Best of Reputation Awards (BORA).