Wannacatch wil reclame met purpose en sociale impact

Communication / News

wannacatchAntwerpen is een nieuw communicatiebureau rijker. WannaCatch is een data-driven communication agency met de focus op het connecteren van next generation, divers en inclusief, met merken en bedrijven. Het bureau is een nieuw initiatief van Sihame El Kaouakibi, die recent al de oprichting van het nieuwe onderzoeksbureau NextGenIty mocht aankondigen. En waarom dit nieuwe bureau? Om een connectie met jongeren te maken, moeten merken hun taal spreken, hen betrekken, en met hen samenwerken. Het is onvoldoende de eigen communicatie te spicen met buzzwoorden en memes of te communiceren naar één specifieke doelgroep alleen. Sihame El Kaouakibi: "Wil je jongeren bereiken, dan volstaat het niet dat op te schrijven in een businessplan.  Als bedrijf mag je niet denken in plaats van jongeren, je moet mét hen nadenken. En durven toegeven dat het moeilijk is jongeren te bereiken en er mensen bij te betrekken die daar expertise in hebben."

WannaCatch staat naar eigen zeggen met beide voeten in de leefwereld van NextGenIty: "WannaCatch kent ze, begrijpt hen, méér nog maakt deel uit van deze generatie." Het team heeft dagelijks hun vinger aan de pols en is o.a. deel van de NextGenIty-doelgroep. "Je kan niet verwachten dat NextGenIty juist in beeld gebracht wordt, wanneer de weerspiegeling van de maatschappij ontbreekt in de reclamewereld: zowel in de campagnes als op de werkvloer in de sector," aldus Hamza Ouamari,  communicatiestrateeg bij WannaCatch.
WannaCatch levert een strategie op papier, en zorgt vervolgens ook voor de uitvoering en bijsturing van online en offline campagnes, met aandacht voor data en resultaten. WannaCatch gaat voor campagnes met een purpose en positieve sociale impact. En 'nieuw' is een relatief begrip: met Sihame El Kaouakibi aan het roer is WannaCatch eigenlijk al sinds 2018 onder de radar bezig. Nu treedt men ook formeel naar buiten. Zo werkte het bureau al voor JBCMichelle Claes, brand manager JBC: "Als de referentie voor kinderkledij willen we een afspiegeling van de maatschappij zijn. Uit een intensief co-creatieproces van WannaCatch met een divers team van ‘next generation’ designers, illustratoren, stylisten en influencers, kwam een heel vernieuwende capsulecollectie #ArmyOfTheUnlabeled die een heel positieve boodschap van diversiteit en identiteit vertelt."