In de straten van Brussel, naast het toekomstige station van lijn 3 ‘Toots Thielemans’, weerklinkt een deuntje jazzmuziek. Als eerbetoon aan de Belgische jazzicoon die dit jaar zijn honderdste verjaardag zou hebben gevierd, heeft de MIVB beslist om dit nieuwe station naar hem te noemen. Voor deze gelegenheid werden tussen mei en juli gratis festiviteiten georganiseerd in samenwerking met Jazz4you, niet alleen buiten maar ook in de restaurants en bars in de wijken Stalingrad, Lemonnier en Jamar valt er heel wat te beleven.
Om de boodschap over te brengen, deed Hub Brussels, in samenwerking met de MIVB en haar mediabureau UM, een beroep op het influencermarketingbureau uit Brussel: Efluenz. Via een influencermarketingcampagne wordt er hommage gebracht aan Toots Thielemans. Ook de concerten, kunst en informatieve affiches rond zijn persoon worden belicht. Daarnaast communiceerden de influencers op een ludieke en originele manier over de rijke geschiedenis van de te (her)ontdekken wijken door hun ervaring te delen met hun publiek. Het doel van Efluenz was, om voor deze gelegenheid, de beste influencertalenten uit te kiezen om digitale buzz te creëren rond de festiviteiten alsook de wijken in de omgeving van het metrostation in de kijker te plaatsen.
Dit bericht op Instagram bekijken
Dit bericht op Instagram bekijken