Warande en Peppered willen datagestuurde marketing

Peppered

Innovation / Marketing / News

Peppered2016 was een mooi jaar voor Peppered in België, en 2017 belooft dat ook te worden. Met de bestaande klanten en de huizen die Peppered Gent de afgelopen maand mocht verwelkomen (zoals HETPALEIS, De Roma en De Bijloke) neemt de collectieve samenwerking in België steeds grotere vorm aan. Peppered is een cultureel marketingplatform dat voor veel theaters en concertgebouwen in Nederland de website- en e-maildiensten levert. Sinds enkele jaren is Peppered actief op de Belgische markt, waar het naast de Warande in Turnhout podia als Vooruit (Gent), Concertgebouw Brugge, De Grote Post (Oostende) en CC Hasselt als klant mag rekenen. Via de samenwerking met kennisinstellingen wordt continu kennis ontwikkeld, die via de collectieve samenwerking terecht komt bij alle aangesloten theaters en podia.

Als onderdeel van een postgraduaat van de Karel de Grote Hogeschool en de Antwerp Management School in Antwerpen, start provinciaal cultuurhuis de Warande in samenwerking met cultureel marketingplatform Peppered een onderzoek naar de kansen van datagestuurde marketing voor de culturele sector. Met dit onderzoek worden de mogelijkheden bekeken waarop culturele instellingen hun publieksbereik kunnen vergroten door het toepassen van innovatieve marketingstrategieën die hun waarde in andere sectoren inmiddels ruimschoots bewezen hebben.

Peppered werkt hiervoor samen met MIcompany uit Amsterdam, een gerenommeerd bedrijf op het gebied van big data-analyse, dat onder andere werkt voor Bol.com en Booking.com. Het is nu voor het eerst dat deze kennis toegepast wordt in de culturele sector in België.

De resultaten van het onderzoek worden in maart 2017 verwacht.