WARC zet beste marketingcampagnes op een rij

Awards / Crea / News

Share-The-Load-2-600x600WARC 100 is een klassement van de beste marketingcampagnes in de hele wereld. Efficiëntie en performantie zijn daarbij belangrijke criteria. Deze week publiceerde WARD een analyse van deze campagnes. De gelegenheid voor PUB om de top 3 aan u voor te stellen.

#1 Share The Load van BBDO India

De eerste plaats gaat verrassend naar India! Meer bepaald naar BBDO India en de campagne #ShareTheLoad voor P&G India. In deze video pent een vader zijn excuses neer aan zijn dochter. De campagne schuift de problemen naar voren waarmee werkende moeders te kampen hebben.

#2 John Lewis Christmas 2012-2015 

De kerstcampagnes van de Britse retailer John Lewis zijn ijkpunten geworden. Geen toeval dus dat ze op plaats 2 terechtkwamen. Hieronder vindt u de campagne uit 2015, Man On The Moon (van het bureau adam&eve DDB in London). Bedwing uw tranen!

https://www.youtube.com/watch?v=rW36ZfTvp3U

#3 Lucy the robot

In 2015 kwam de 22-jarige Australische Lucy Kelly in het nieuws door in Sydney een robot in haar plaats te laten aanschuiven om de nieuwste iPhone 6S aan te schaffen. Eigenlijk ging het om een marketingactie van Atomic 212° voor klant Double Robotics.
lucy