Met hun trouwe publiek zijn de Vlaamse media dé aangewezen bondgenoot om ons warm te maken voor relevante thema’s. Mediabedrijven nemen daarom ieder jaar opnieuw duidelijk stelling met hun ESG-initiatieven. Hun acties bereiken jong en oud, agency en adverteerder. Recht uit het hart en vooral, recht naar de harten van de kijkers, luisteraars en lezers.
Met MVO-projecten (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) kunnen bedrijven – en dus ook media – hun maatschappelijk steentje bijdragen. En dat doen ze. DPG Media, bijvoorbeeld, heeft binnen het ESG-beleid zes pijlers gedefinieerd waarop het als bedrijf wil inzetten. Maatschappelijke betrokkenheid tonen via MVO-initiatieven is er daar één van. “Als mediabedrijf zijn we ervan overtuigd dat we met de kracht van onze media een steen in de maatschappij kunnen verleggen op een manier die het verschil maakt,” vertelt An Goovaerts, woordvoerder voor DPG Media België. Als mediabedrijf willen ze daar het bereik en de creativiteit van hun merken inzetten om mensen te versterken en te verbinden in hun dagelijkse leven, met als bekendste actie JEZ! – de opvolger van Rode Neuzen Dag. “JEZ! is er omdat we een verschil willen maken in het leven van jongeren,” legt Goovaerts uit. “Enerzijds willen we jongeren het hele jaar door bereiken met de content die we maken, anderzijds willen we met onze jaarlijkse fundraisingactie heel Vlaanderen bereiken en hen overtuigen een gift te doen voor de JEZ!-organisaties waarvoor we geld ophalen.”