Warme zomers, hartverwarmende merken

Communication / News

In the summertime, when the weather is high is het tijd voor merken om naar buiten komen! De zomer is voor vele adverteerders het ideale moment om aan hun merkbekendheid werken. Van Nationale Loterij en Bolt tot Itzu, u komt ongetwijfeld ogen te kort. 

Op een festivalletje of onder een stralende zon: in de zomer is iedereen blijer... en vatbaarder voor merkboodschappen? Zomeractivaties klinken voor vele adverteerders als muziek in de oren, en dat om een duidelijke reden. “De zomer brengt mensen naar buiten en biedt merken uitstekende mogelijkheden om zich te profileren,” zegt Wim Mathues, senior vice president Benelux van Wasserman, een marketingbedrijf gespecialiseerd in live communicatie, merkactivatie en content- en eventmarketing. “Mensen zoeken actief naar activiteiten om van het mooie weer te genieten, inclusief een resem toeristen die zich verplaatsen voor vakantie, sportevent of muziekfestival.” Connecties die adverteerders optimaal moeten benutten, vindt Mathues.

Dat er de komende maanden heel wat te beleven valt, bewijzen alvast merken zoals ITZU en Bolt. Talent partner ITZU schuimt jaarlijks de zomerfestivals af – dit jaar zeker al Pukkelpop, Ipanema (Versuz) – met verschillende rekruteringscampagnes gericht op jongeren. “De zomer staat bij ITZU in het teken van de festivals, horeca en andere events,” vertelt Kristien Moelans, marketing director van ITZU. “Zo lanceren we dit jaar een festivalcampagne waarbij we studentenjobs in de kijker zetten, en dit via een ludiek ‘festivalpakket’. Daarnaast zijn we ook een van de main partners van Pukkelpop, wat ons heel wat visibiliteit oplevert bij de jonge doelgroep.”  

Visibiliteit, dat is ook waar Bolt het voor doet, het Belgische energieplatform dat stroom aanbiedt dat rechtstreeks van lokale energieopwekkers komt. Dorien Janssens, PR & marketingspecialist bij Bolt, legt uit: “Bolt is sinds 2019 actief op de energiemarkt in België. Om meer aan naamsbekendheid te winnen, zijn we in 2020 een samenwerking met de Belgische festivals aangegaan. Op Camping Belgica, het festival van radiozender Studio Brussel, bouwden we een eerste mobiele zonne-installatie die de volledige radioshow van energie voorzag. En daar bleef het niet bij: intussen hebben we ook Werchter Parklife en het grote festival van Werchter van zonne-energie mogen voorzien.” Bolt profileert zich vooral graag als een leuk merk, vertelt Janssens nog: “We willen energie leuker maken. De zomer is daar de uitgelezen periode voor. Daarboven zijn we ook een jong bedrijf dat gelooft in de muzieksector. Ook daarin willen we onze missie doortrekken, evenementen van groene en lokale stroom te voorzien.”  

[...] 

LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE

Beeld (c) Bolt op Rock Werchter