Was uw merk in 2018 goed bezig?

Awards / News

karton carton chuttersnap-485281-unsplashIedereen weet dat de Kerstman geschenken geeft aan wie het hele jaar door goed is geweest. Pro Carton, de Europese Vereniging van Karton- en Flatboardfabrikanten, heeft de afgelopen kerstperiode de Kerstman geholpen bij het vinden van merken die een goede daad hebben verricht door hun verpakking milieuvriendelijker te maken. Uit een recente onafhankelijke studie van 7.000 consumenten bleek dat 64% van mening was dat merken en detailhandelaren niet genoeg actie ondernemen om milieuvriendelijkere verpakkingen te gebruiken. Veel merken hebben zich echter in 2018 enorm ingespannen om de duurzaamheid van hun verpakkingen te verbeteren. Tony Hitchin, general manager van Pro Carton: "Verpakkingen zijn een integraal onderdeel van de kerstmagie, ze zijn nog belangrijker dan in elke andere tijd van het jaar. Het is dan ook normaal om sommige mensen te begroeten die meer duurzame en recyclebare materialen voor hun verpakking proberen te gebruiken. Diverse merken namen dit jaar deel aan onze "Protect the Planet"-award en toonden allemaal een echte inzet om te proberen een meer ecologisch verantwoorde toekomst op te bouwen. Het karton is afkomstig van bomen die in duurzaam beheerde bossen worden gekweekt: het is hernieuwbaar, recyclebaar en biologisch afbreekbaar."
De betrokken milieuvriendelijke verpakkingen van de Kerstman in heel Europa voor 2018:
L'Eau de Parfum Aura Mugler, verkrijgbaar in een hervulbare fles en aangeboden in een mooie recyclebare kartonnen doos met reliëf. De Clarins-groep heeft tijd besteed aan de creatie van deze sublieme verpakking, perfect voor Kerstmis, zonder gebruik te maken van productieprocessen die schadelijke gevolgen hebben voor het milieu.
De Reine Blanche de l'Occitane-huidverzorgingscollectie, verkrijgbaar in een volledig recyclebare kwaliteitskartonnen verpakking van FSC- en PEFC-gecertificeerde materialen.
Glenlivet 12 jaar oude whisky, een Schotse single malt, gepresenteerd in een gemetalliseerde kartonnen doos zonder folie voor een minimale ecologische voetafdruk. 100% recycleerbaar: het genereert geen afval en de folie kan tot vijf keer worden hergebruikt.
KitKat Senses, heerlijke hapjes hazelnoten, karamelzout en intense chocolade, individueel verpakt in een doos die zich ontvouwt tot bloemen. De doos is volledig van karton, zonder plastic of plastic verpakking, waardoor het de perfecte snack is.
Nespresso's intelligente verpakking van 16 koffiecapsules in één doos om de ecologische voetafdruk van het product te verkleinen.
Fonkels, een Nederlands bedrijf, en zijn Pop-Up Cup: een afhaalbeker gemaakt van gevouwen karton, met een klein zakje erin om besmetting van de inhoud te voorkomen.
Flatskin verse productverpakking, die 75% minder plastic gebruikt dan een traditionele tray, zonder de kwaliteit van het product aan te tasten. Van Genechten Packaging, het bedrijf dat ze produceert, won in 2018 de Pro Carton "Protect the Planet" award.
Rose Bio-Manufaktur, een slim ontworpen papieren beker die vloeistoffen tot 80°C kan bevatten of vers kan blijven. Het kan 42 dagen worden bewaard en is microgolfbaar.
De Signature-sandwich van McDonald's, het bewijs dat merkimago en duurzaamheid samen kunnen werken. De kartonnen doos met een deel van de hamburgers zorgt voor een visuele marketing met een lage milieu-impact dankzij de volledig natuurlijke kartonnen verpakking met gerecycleerde vezels.