Washcot en Choco lichten tipje van de luier

Crea / News

WashcotWashcot is een Belgische was-, verhuur- en leverdienst van zelf ontwikkelde luiers, met één doel: een gezond, kwalitatief en comfortabel alternatief bieden voor wegwerpluiers. Het doel van communicatiebureau Choco? Washcot vanuit de eigen kracht sterk op de markt zetten en een vernieuwde, speelse uitstraling creëren, waarmee ze op de BabyBoom Beurs in Brussels Expo afgelopen week (22-24 maart) meteen naar buiten konden treden.
De ‘eerste stapjes’ in het traject was een DNA-oefening. Opvallend bleek de passie van Washcot voor outside-the-box ondernemerschap en een focus op een persoonlijke aanpak, die men bij Choco vertaalde in een unieke merkpersoonlijkheid:  Washcot als vinnige uitdager van de markt, die tegelijk inzet op de beste zorg, het grootste gemak en de breedste glimlach voor baby én ouders.Washcot
Next step? Het ontwerp van een logo met baseline. Zo werd de nieuwe mascotte Washy geboren, een schattige, ondeugende wasbeer met een snoet in de vorm van een luier. Washy’s lijfspreuk is vanaf nu de feel good baseline ‘Je geluk in een klein broekje’.  Want het geluk van je baby en jezelf zit ‘m in kleine hoekjes en eenvoudige dingen… zoals de Washcot-luiers. Hierrond creëerde men een eigen universum, met een verrassende huisstijl waarin warme ‘Washy kleuren’ worden afgewisseld met vertederende, liefdevolle foto’s.
Tot slot werkte Choco de strategische basis, wireframes, het design en de teksten uit voor een nieuwe, gebruiksvriendelijke website die bezoekers onderdompelt in de vrolijke wereld van Washcot. De productie van de website namen de mensen van The Connected Loop voor hun rekening. En zo was het vernieuwde Washcot helemaal klaar om de wijde wereld (en het wereldwijde web) in te trekken…