Wasserman Benelux, sport- & entertainment marketing agency, zal vanaf komend schooljaar het keuzevak Sportmarketing aanbieden aan
tweedejaarsstudenten van de professionele bachelor Bedrijfsmanagement aan de Karel de Grote Hogeschool (KdG).
Het keuzevak Sportmarketing, dat zes weken zal duren, biedt studenten de kans om kennis te maken met de snelgroeiende wereld van sport in de marketingwereld. Wasserman Benelux zal haar uitgebreide expertise en ervaring in de sportindustrie inzetten om studenten de nieuwste trends, strategieën en praktijkvoorbeelden te laten ontdekken.
Tijdens de lessen zullen diverse aspecten van Sportmarketing aan bod komen, zoals sponsorwerving, eventmanagement, talentontwikkeling en merkstrategie. Studenten krijgen de mogelijkheid om theorie te combineren met praktijkgerichte opdrachten en casestudies, wat hun leerervaring verrijkt en hen voorbereidt op een carrière in de sport en marketing wereld.
"Wij zijn verheugd om samen te werken met KdG en onze kennis en ervaring te delen met de toekomstige professionals in sportmanagement," zegt Wim Mathues, senior vice president brands & properties van Wasserman. "Dit keuzevak zal studenten niet alleen inzicht geven in de werking van de sportindustrie, maar hen ook de vaardigheden bieden die nodig zijn om succesvol te zijn in deze competitieve sector."
De Karel de Grote Hogeschool is trots op deze samenwerking en gelooft dat het keuzevak Sportmanagement een waardevolle toevoeging zal zijn aan het curriculum van de opleiding Bedrijfsmanagement - Marketing. "De samenwerking met een gerenommeerd bedrijf als Wasserman biedt onze studenten een unieke kans om te leren van de besten in het veld," aldus een woordvoerder van KdG.
Het keuzevak start in november 2024 en duurt zes weken. Geïnteresseerde studenten kunnen zich inschrijven via het studentenportaal van KdG.