Wat beweegt er in Mediacity Mechelen?

Communication / Media / News

Mobiele-studio-Reflex
Wie ‘media’ en ‘Mechelen’ zegt, dacht tot voor kort meteen aan Sanoma. Maar dat mediabedrijf verkocht een flink aantal titels aan de Persgroep Publishing en aan Roularta Media Group. Maar de Dijlestad kan nog altijd uitpakken met vele andere media(bedrijven).

De vrouwenmerken en ondersteunende afdelingen van Sanoma vinden sinds juli hun onderkomen bij Roularta Media. De gebouwen in Mechelen zijn meteen een pak leger geworden. Een gesprek met Sanoma komt dus, met alle begrip, ongelegen. Maar laat dat de mediapret niet bederven. In Mechelen huist sinds 2009 een medium dat Mechelen en zijn inwoners als onderwerp heeft: De Nieuwe Maan. Met een bereik van 89,2% doet het stadsmagazine van Mechelen, dat huis-aan-huis verdeeld wordt, het zelfs erg goed in deze contreien. “Uit marktonderzoek blijkt dat 66,8% van de Mechelaars het magazine regelmatig raadpleegt. En zelfs zegt het te zullen missen wanneer het er niet meer is,” zegt Sanne Devisscher, redactiecoördinator van De Nieuwe Maan. “Dat komt natuurlijk doordat we, naast beleidsinformatie, veel agendapunten en lokale verhalen brengen. Mensen weten nu eenmaal graag wat er gebeurt in hun stad.” Devisscher ziet zelf veel potentieel in het stadje rondom de Sint-Romboutskathedraal. “Mechelen is aan het heropleven en dat voél je. De inwoners zijn met vanalles bezig, ze zijn innovatief… Het is erg fijn om over deze stad te berichten. Dat merk je ook aan de vele blogs die nieuws brengen over Mechelen. Mechelenblogt is een van de bekendste, daar haal ik zelfs veel info uit.”
Lees het volledige artikel in PUB Magazine. En dat kan ook in augmented reality!