Wat deden Belgen in Mobile, Innovation en Creative Data Lions?
Pech: onze landgenoten grepen naast de prijzen bij de Mobile Lions, Innovation Lions en Creative Lions. Daarom beperken we ons hier tot de Grand Prix in deze drie categorieën.
De jury van de Mobile Lions kent de Grand Prix aan T BRAND STUDIO New York toe voor 'NYT VR', een idee dat het samen met opdrachtgevers Google, GE, Mini en The New York Times inzond voor de subcategorie 'Apps as Part of a Campaign'. Hier ziet u waarom deze inzending een Grand Prix verdient.
In de categorie van de Innovation Lions keert Google Londen dankzij 'Google Deepmind Alphago' terug met een Grand Prix die het inschreef in de subcategorie 'Innovative Technology'. Deze Grand Prix toont eens te meer aan dat de Cannes Lions hun aandacht almaar meer verschuiven naar spitstechnologie: van Mad Men naar Math Men, als het ware.
Met The Next Rembrandt haalt JWT Amsterdam zijn tweede Grand Prix binnen, ditmaal in de categorie van de Creative Data Lions - meer bepaald in de subcategorie 'Creative Collection & Research'. Het Nederlandse bureau mag daarnaast een Grand Prix in de categorie van de Cyber Lions op zijn palmares bijschrijven. Even herhalen waarom: JWT Amsterdam leverde een ‘originele’ Rembrandt af met een 3D-printer om het culturele en innovatieve profiel van opdrachtgever ING aan te tonen. Dat maakte indruk op de jury's van zowel de Creative Data Lions als de Cyber Lions.