Wat hebben AB en Recytyre nu weer uitgevonden?

Crea / News

AB RecytyreVeel chauffeurs beseffen dat ze elke maand de bandenspanning moeten checken, om milieuvriendelijker, veiliger en zuiniger te rijden. Maar toch doen ze het niet. Die vraag staat centraal in de nieuwe bandenspanningscampagne van AB voor Recytyre.
Een vraag die de deur wijd openzet voor een pak verrassende antwoorden, allemaal te ontdekken op checkjeband.be: influencers leven zich graffitigewijs uit, stunten met een wagen op twee wielen of stelen de show met een monstertruck; een wedstrijd laat webbezoekers speuren naar verborgen autobanden; auto’s krijgen een zeil over zich heen dat alles bedekt behalve de wielen; een radiospot doet luisteraars dromen van een vakantie in Thaiband of Zwitserband…
Voor het wat serieuzere deel zorgen het onderzoek van het VIAS over de Belg en zijn banden, de praktische tips en de weetjes allerhande. Wist je bijvoorbeeld dat de optimale bandenspanning van een doorsnee wagen met normale banden tussen de 2 en 2,5 bar bedraagt? Met deze campagne wil AB zich steeds nadrukkelijker profileren als het unbound agency: het beste van inbound marketing en outbound marketing ineen.






Credits:
Client: Recytyre
Contact: Wouter Muësen
Agency: AB
Creative director: Piet Coucke
Artdirector: Mike Bral
Copywriter: Marc Pauwels
Account manager: Helle Detavernier
Photograhpy: Greg Smolders
Radio production company: Raygun
Influencers partner/video productie: hurae.be