Wat hebben Belgisch craft beer, een boom en een teamactiviteit gemeen?

Communication / News / Sustainability

Neen, dit is niet het begin van 1 of andere slechte mop, maar wel de eindejaars conference van Beer4Nature: YES WE PLANT.

Beer 4 Nature staat bekend voor haar creatieve no-nonsens manier van werken. Na Beerbuilding, BeerTrails, medailles op de World Beer Awards, een Hert, een Voske, Ne Kemping, van het gelijknamige programma de Kemping op VRT, komen ze nu met een actie om Vlaanderen groener te maken. 

Wat houdt dit in? Het eindejaar nadert met rasse schreden. Een tijd van samenzijn die kracht wordt bijgezet door de talrijke cadeautjes die we elkaar gunnen. De zoektocht naar het ideale geschenk dreigt de nodige keuzestress met zich mee te brengen. Lukt het om betaalbare originaliteit te combineren met impact? Het antwoord is: YES WE PLANT!

Voor elk doosje craft beer dat bedrijven schenken, plant Beer4Nature een inheemse loofboom in Vlaanderen voor maximale impact op biodiversiteit en CO2-captatie. Als een bedrijf minstens 50 doosjes schenkt, kan het team effectief de bomen mee kan gaan planten op een samen te bepalen locatie. Daarenboven zal elk teamlid zijn of haar naam kunnen toewijzen aan een boom die zij geplant hebben. Met als doelstelling: 10.000 bomen planten in Vlaanderen in 2023.

Is Beer 4 Nature dan een goed doel? “We beschouwen ons liever als een impactbedrijf. Duurzaamheid omvat ook continuïteit. Dankzij onze commerciële activiteiten kunnen we op een subsidieonafhankelijke manier werken,” klinkt het. Beer 4 Nature is een bedrijf, wij investeren in groei en tewerkstelling, wij zijn commercieel en streven ook winst na. De twist zit hem in de bestemming van onze winst. In plaats van deze uit te keren aan de aandeelhouders of op te potten in het bedrijf, gebruiken we die om een positieve impact te creëren op de Belgische bossen. Op die manier dragen we niet alleen bij tot het financieel comfort van ons team, maar bouwen we mee aan de levenskwaliteit van onze omgeving. Wat we doen: Het behouden, creëren, verrijken van bossen in Vlaanderen waar wij de nadruk leggen op natuurbeleving, biodiversiteit en CO2-captatie. Het is misschien niet veel, maar als elk bedrijf in België een stukje verantwoordelijkheid opneemt en een deel van zijn/haar winsten aanwendt om maatschappelijk te investeren dan zijn we al een stap verder. Gelukkig zijn er al enkele bedrijven die initiatief tonen.”