Wat u doet in uw leven is uw keuze

ING-campagne-detail

Crea / News

ING-campagne

ING is een bank voor iedereen, met diensten en producten die elke droom of project financieel mee mogelijk maakt, welke dat ook is. Dat is de hoofdboodschap van een nieuw merkcommunicatieplatform voor ING, ontwikkeld door Havas WW Brussels. Deze campagne start met enkele televisiespots, om vervolgens alle touchpoints bestrijken.


In deze nieuwe campagne laat ING de verschillende keuzes zien die mensen maken in hun leven, hoe opvallende die soms ook zijn. Bijvoorbeeld hertrouwen  voor de vijfde keer of een relatie aangaan met een 20 jaar oudere partner. ING respecteert deze keuzes, zonder er een oordeel over te vellen. Maar de bank komt wél in de kijker als het over mee realiseren van deze keuzes gaat. “Wat u doet in uw leven is uw keuze. Wij doen alles om het mogelijk te maken” is telkens de payoff in verschillende declinaties. Een rechtstreekse vertaling van de ‘empowering’-rol die ING al jaren speelt. Vormelijk is er gekozen voor een filmische aanpak en slow motion. Een techniek waar er als het ware letterlijk wordt stilgestaan bij die keuzes. En waar alle tijd wordt genomen om het achterliggende verhaal te vertellen.

Een eerste reeks spots zetten deze nieuwe gedachte neer, terwijl een tweede reeks wordt gekoppeld aan de ING Lion Account. Deze spots worden zowel op tv als in de bioscoop getoond.

De films zijn de start van een nieuw merkcommunicatieplatform. Deze worden aangevuld met uitingen op andere touchpounts, zoals radio en print en luiden een nieuwe, meer verhalende campagnestijl voor ING in. Ook campagnes voor toekomstige diensten (zoals voor jongeren) zullen inhoudelijk en vormelijk in dezelfde lijn liggen en dus ook steeds draaien rond het maken van eigen keuzes.


Credits
Advertiser: ING
Advertiser contacts: Marie-Noëlle Degreef, Louise Vanheel, Lotte Dewael,
Cédric Petre
Executive Creative Director: Tom Loockx
Group Account Director: Chantal Claes
Account Manager: Lise Gausset
Creative Team: Julie Vanderbeck, Matthew Lootens, Anthony Lamont, Minou Van de Kerckhove
Film Director: Bernie Roux
Production film: 2sur2
Camera: Patrick Otten
Post-production film: Tapatoovu
RTV Producer: Eric Peeters
Production images: Iris Weverbergh
Photographer: Evert Thierry
Production radio: Bram Busschots
Radio Production House: Raygun
Online campagne: Plan.Net