Watou stunt met Pieter Paul Guide

Bezoekers van Kunstenfestival Watou, van 29 juni tot en met 2 september, krijgen dit jaar op hun smartphone informatie die zich aanpast aan hun precieze locatie in het kunstzinnige dorp. Het festival doet voor die virtuele, interactieve gids een beroep op Pieter Paul Guide.
De Pieter Paul Guide app biedt steden en kunstinstellingen de mogelijkheid om nieuwe doelgroepen aan te spreken op een laagdrempelige en actieve manier. Onder andere het MSK Gent, MuZee, kunsthal Extra City Antwerpen en de kunstbeurs Brafa werken samen met Pieter Paul Guide. Maar ook Stad Mechelen, Stad Roeselare en Stad Oostende tonen er hun kunst- en cultuuraanbod.Primeur voor Watou
Kunstenfestival Watou gaat eind deze maand nog een stap verder. Voor de allereerste keer zullen de festivalbezoekers die naar Watou afzakken niet alleen algemene festivalinformatie vinden op Pieter Paul Guide, ze zullen ook informatie krijgen aangepast aan hun precieze locatie in het festivaldorp. Afhankelijk van waar ze zich precies bevinden in Watou krijgen ze op hun smartphone informatie over de dichtstbijzijnde kunstwerken, gedichten,…
“We profileren ons als een echt belevingsfestival,” verduidelijkt Lieselotte Moeyaert, communicatieverantwoordelijke bij Kunstenfestival Watou. “Het is een echte meerwaarde voor onze bezoekers als we die beleving op een hedendaagse manier kunnen vertalen. Pieter Paul Guide richt zich heel specifiek op de community van kunst- en cultuurliefhebbers. Ze bieden niet alleen de technologie die de unieke kunstbeleving mogelijk maakt, ze kennen ons doelpubliek ook door en door.”Proximity marketing & mobile engagement
Pieter Paul Guide zal in Watou voor het eerst gebruik maken van de technologie achter proximity marketing en mobile engagement. Die extra service is mogelijk door de overname van een andere startup, We Are Nexen, legt oprichter en CEO Christophe Roose van Pieter Paul Guide uit. “Stel dat je tijdens een citytrip voorbij een huis met belangrijke historische waarde wandelt: dan kan de beacon of geofence aan het huis het signaal van je smartphone opvangen, en dan kan je op je smartphone extra informatie krijgen over de de geschiedenis van het huis, de bewoners, de architect, enzovoort.”
“Zo kunnen we op Watou alle bezoekers die zich binnen een bepaalde straal van een kunstwerk bevinden meteen de nodige informatie bezorgen over dat werk en over de kunstenaar die het maakte. Maar je kan de technologie evengoed gebruiken om praktische informatie mee te geven. Denk maar aan de wachtrijen op evenementen.”
Tweerichtingsverkeer
Proximity marketing is zowel voor de bezoekers als voor de instellingen en organisatoren een win-win, benadrukt Christophe Roose. “Bezoekers krijgen een sterkere beleving, een innovatieve upgrade van de klassieke brochures of audiogidsen. En omgekeerd krijgt een festival, een museum of een galerij waardevolle data binnen. Als ze weten bij welk kunstwerk de meeste bezoekers passeren, of bij welk werk ze het langst blijven staan, kunnen ze daar rekening mee houden om nog meer bezoekers een nog grotere belevenis cadeau te doen.”

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


