Watou stunt met Pieter Paul Guide

Bezoekers van Kunstenfestival Watou, van 29 juni tot en met 2 september, krijgen dit jaar op hun smartphone informatie die zich aanpast aan hun precieze locatie in het kunstzinnige dorp. Het festival doet voor die virtuele, interactieve gids een beroep op Pieter Paul Guide.

Primeur voor Watou
Kunstenfestival Watou gaat eind deze maand nog een stap verder. Voor de allereerste keer zullen de festivalbezoekers die naar Watou afzakken niet alleen algemene festivalinformatie vinden op Pieter Paul Guide, ze zullen ook informatie krijgen aangepast aan hun precieze locatie in het festivaldorp. Afhankelijk van waar ze zich precies bevinden in Watou krijgen ze op hun smartphone informatie over de dichtstbijzijnde kunstwerken, gedichten,…

Proximity marketing & mobile engagement
Pieter Paul Guide zal in Watou voor het eerst gebruik maken van de technologie achter proximity marketing en mobile engagement. Die extra service is mogelijk door de overname van een andere startup, We Are Nexen, legt oprichter en CEO Christophe Roose van Pieter Paul Guide uit. “Stel dat je tijdens een citytrip voorbij een huis met belangrijke historische waarde wandelt: dan kan de beacon of geofence aan het huis het signaal van je smartphone opvangen, en dan kan je op je smartphone extra informatie krijgen over de de geschiedenis van het huis, de bewoners, de architect, enzovoort.”
“Zo kunnen we op Watou alle bezoekers die zich binnen een bepaalde straal van een kunstwerk bevinden meteen de nodige informatie bezorgen over dat werk en over de kunstenaar die het maakte. Maar je kan de technologie evengoed gebruiken om praktische informatie mee te geven. Denk maar aan de wachtrijen op evenementen.”
Tweerichtingsverkeer
Proximity marketing is zowel voor de bezoekers als voor de instellingen en organisatoren een win-win, benadrukt Christophe Roose. “Bezoekers krijgen een sterkere beleving, een innovatieve upgrade van de klassieke brochures of audiogidsen. En omgekeerd krijgt een festival, een museum of een galerij waardevolle data binnen. Als ze weten bij welk kunstwerk de meeste bezoekers passeren, of bij welk werk ze het langst blijven staan, kunnen ze daar rekening mee houden om nog meer bezoekers een nog grotere belevenis cadeau te doen.”
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]