Voor fans van series bestaat er maar één angst en dat is dat ze ergens tijdens het surfen op het web of op sociale netwerken een spoiler tegenkomen die het verdere verloop van hun favoriete serie onthult.
In tijden waarin binge watching alleen maar populairder wordt - zeker nu met de lockdown - , hebben Mikado en Wavemaker een speciale plug-in ontwikkeld om zulke spoilers tegen te gaan. De Mikado « Spoiler Blocker » zal voor jou deze onaangename situaties voorkomen. Daarvoor moet je simpelweg de volgende plug-in installeren :https://mikado-spoiler-blocker.com/
Na de installatie detecteert de plug-in automatisch potentiële spoilers op basis van trefwoorden en verbergt deze artikels en berichten ter preventie. De Plug-In is actief op platformen zoals Facebook, Twitter, Gizmodo, Google, YouTube, avclub, buzzfeed, reddit,… en functioneert zowel via Firefox als Google Chrome. Ze screent meer dan 20 types van series! En als je toch de inhoud wilt zien, kan je dit door eenvoudigweg op de visual van de plug in te klikken. Deze technologische innovatie is een première op wereldvlak, luidt het bij Wavemaker, aangezien het de eerste plug in is die spoilers van zoveel verschillende series en nog eens in 3 talen (NL, FR, EN) blokkeert zowel via Firefox en Chrome. Amandine Gillet, brand manager van Mikado, licht toe : “Mikado heeft zich altijd gepositioneerd als de officiële partner van TV/video series. Het lag dus voor de hand om consumenten te helpen genieten van hun favoriete serie, maar dan wel zonder spoilers!”
Damien D’Ostuni, activation & innovation Expert bij Wavemaker voegt toe: "Meer dan ooit is het nodig dat merken vandaag ten dienste staan van de consument. En meer dan ooit bestaan er technologische snufjes om hierbij te helpen. Mikado is al langer gekend als ideale knabbel bij een spannende serie. Met deze innovatie kon het merk niet alleen deze positionering versterken maar zijn fans ook iets extra nuttigs bieden op een onderscheidende en vernieuwende manier. Bovendien hebben we de Spoiler Blocker in slechts 2 weken gerealiseerd."
De actie wordt nu gepromoot via een campagne op Facebook en Instagram om zoveel mogelijk fans van series te bereiken.