Wavemakers, Clementine en Done By Friday op kousenvoeten voor de Mucovereniging
Op maandag 18 november start de Europese Mucoweek. Naar goede gewoonte pakt de Mucovereniging daarom uit met een trendy sokkencollectie voor volwassenen en kinderen. Sportsokken deze keer, want tijdens deze campagne staat het belang van sporten centraal. Bewegen is gezond voor iedereen, maar als je - net als 1.379 mensen in ons land - aan mucoviscidose lijdt, is het nóg belangrijker. Bewegen maakt voor hen deel uit van hun dagelijkse therapie.
De Mucoweek vestigt de aandacht op de meest voorkomende levensbedreigende erfelijke ziekte in ons land. Met de nationale sensibiliseringscampagne ‘Sporten om te leven’ vraagt de Mucovereniging aandacht voor de ziekte en het belang van sporten voor wie aan muco lijdt. Bewegen helpt om slijmen makkelijker los te maken. Het zorgt voor een grotere longinhoud, sterkere ademhalingsspieren, een betere levenskwaliteit, het stimuleert de eetlust én zorgt voor een boost van het mentaal welzijn.
Twee topsporters steunen de campagne. In een campagnevideo op www.mucoweek.be neemt Belgian Cat Emma Meesseman het op tegen haar streekgenoot en basketbaltalent Mattia-Luca (13) tijdens een vriendschappelijk potje basket. In de tweede campagnevideo probeert Red Lion Vincent Vanasch de nul te houden tijdens een hockeypartijtje met de Brusselse hockeyspeelster met muco Kathleen Mentrop (35).
Met de opbrengst van de sokkencollectie, vanaf 18 november verkrijgbaar, steun je mensen met muco in hun dagelijkse strijd tegen hun ziekte.
De campagne werd gemaakt door PR-bureau Wavemakers, productiehuis Clementine en het Antwerpse reclamebureau Done By Friday, in samenwerking met de Mucovereniging. Wavemakers stond in voor de PR- en influencercampagne, terwijl Clementine de campagnevideo’s ontwikkelde. Done By Friday creëerde dan weer de campagnewebsite en stond in voor de campagne op social media.