WAX Interactive geeft Suzuki nieuwe front-end

Suzuki

Communication / News

SuzukiDe Moteo Group, verantwoordelijk voor de distributie van motoren en onderdelen van het merk Suzuki, startte onlangs een samenwerking met WAX Interactive voor de ontwikkeling van een nieuwe front-end voor de Suzuki 2Wheels websites voor België, Zwitserland en Portugal. WAX zal haar expertise in de domeinen van digitale strategie, search engine optimization, UX & UI design en responsive web development aanwenden om te helpen met de ontwikkeling van de websites. Een agile methodology, waarbij medewerkers van WAX werken in de kantoren van Moteo, verzekeren een tijdige aflevering een perfecte integratie met de bestaande back-office.

Suzuki 2Wheels wil bezoekers van haar websites een betere customer experience aanbieden en een grotere omzet genereren. WAX Interactive werd geselecteerd om deze missie te volbrengen. Er zijn drie hoofddoelstellingen gelinkt aan dit project: een verhoging van het aantal aanvragen voor een testrit, een verhoging van het aantal bezoeken aan een fysieke dealer en meer downloads van de productcatalogus. Om dit te bereiken is een verbeterde customer experience essentieel, alsook een website die beantwoordt aan de vereisten van een modern responsive design.

WAX Interactive startte het project met een concurrentieanalyse. Dankzij deze analyse kan Suzuki de juiste invalshoek vinden om haar doelpubliek te bereiken en tegemoetkomen aan de wensen van de bezoekers. Het is eveneens belangrijk om de juiste informatie voor elk product in een oogopslag te kunnen zien en om een call-to-action te voorzien voor elke pagina. Daarom stelde WAX een lijst met vereisten op voor elke pagina: strategische vereisten (hoe zullen de pagina’s de strategische doelstellingen ondersteunen?), functionele vereisten (een lijst met zaken die elke bezoeker moet kunnen doen op een pagina) en informatiedoelstellingen (een lijst met beschikbare informatie op een pagina).