We Are Digital geeft Netflixfilm Noise een digitale boost

Crea / News

We Are Digital (Propaganda Group) ondersteunde de film Noise met een digitale campagne. Na de release op 17 maart stond Noise snel op de tweede plaats van best bekeken Netflix-films in Nederland. De paid campagne op social media en YouTube door het Leuvense We Are Digital zorgde ervoor dat de film in the picture bleef, lang na de succesvolle release. Met resultaat: de digitale campagne bereikte 2,3 miljoen mensen op Facebook en Instagram en haalde een view rate van +/- 30% op YouTube.

De film: beklijvend familiedrama

Noise is een psychologische thriller van regisseur Steffen Geypens. Een beklijvend familiedrama waarbij influencer Matthias, Liv en hun baby Julius verhuizen naar de villa waar Matthias opgroeide. Daar duikt plots Matthias’ bejaarde vader op. Matthias ontdekt een mysterieus voorval in de fabriek vlakbij waarbij er duistere familiegeheimen aan het licht komen... Kan zijn vader, die last heeft van dementie, hier een antwoord bieden? Houdt Matt het hoofd koel? De cast is Belgisch/Nederlands met Ward Kerremans als Matthias, Johan Leysen als vader en Sallie Harmsen als Liv. De film is exclusief te zien op Netflix. 

Het succes van de digitale campagne

We Are Digital werkte de strategie uit: ze bepaalden doelgroepen en kanalen en stelden de  budgetverdeling op. Daarna planden ze de digitale paid campagnes in op YouTube, Facebook en Instagram. Ze zorgden ook voor de content en implementatie van de campagne, die ze optimaliseerden waar mogelijk. Via de data-analyse en rapportering weet je perfect welke scores de campagne haalde: een bereik van 2,3 miljoen mensen op Facebook en Instagram samen en view rate van +/- 30% op YouTube.

“Het is niet de eerste keer dat we een campagne mochten opzetten voor een film. Wat deze campagne speciaal maakt is dat het de eerste Belgische Netflix-productie is. En het was ook meteen een schot in de roos omdat we dezelfde aanpak toepassen als voor elke dienst of product: een degelijke strategie, feilloze planning en uitvoering tot en met een leerrijke data-analyse,” klinkt het bij Fabio Gillio, managing partner van We Are Digital.

Beeld Noise: (c) Netflix