“We willen afstand irrelevant maken”

Communication / Media / News

EddyMerckxGent - fotografie Luc Hilderson_170427_145709_D505789 kopie
Eigenlijk houdt hij niet van interviews waarbij hij niet vooraf de vragen kent, zegt Alex Thoré, director branding & communication bij Proximus. Laat staan dat hij niet mag weten wie hem zal interviewen. Toch zegde hij toe voor een interview voor PUB, waarbij Geert Joris, directeur van het Centrum Ronde van Vlaanderen, de rol van interviewer kreeg.EddyMerckxGent - fotografie Luc Hilderson_170427_150624_D505795 kopie

Geert Joris had er veel zin in. Hij stond eind vorige eeuw mee aan het stuur van internet- en grafische bedrijven, stapte vervolgens in e-learning, werd directeur van Boek.be en leidde tot 2016 de Nederlandse Taalunie. Eind vorig jaar werd hij aangezocht om Rik Vanwalleghem op te volgen aan het hoofd van het Centrum Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde. De directeur branding & communication van Proximus interviewen, daar moest hij niet lang over nadenken. En als hij zichzelf voorstelt aan Alex Thoré – plaats van afspraak: het Vlaams Wielercentrum Eddy Merckx in Gent – is Alex Thoré meteen mee. Zelf legde hij een heel ander parcours af. Hij vervulde marketing-, sales- en branding/communicatie-rollen bij fabrikanten van fast moving consumer goods als P&G, Pernod-Ricard, Danone en Coca-Cola. Tot hij in 2013 een telefoontje (!) kreeg vanuit het toenmalige Belgacom. Hij begeleidde de merkverandering van Belgacom naar Proximus en de nieuwe merkpositionering, en stuurt daar nu CRM, branding, communicatie, media, sponsoring en de one-to-one communicatie aan. En na de kennismakingsronde volgt de eerste echte vraag: wat Alex Thoré drijft. Het antwoord en de andere vragen en antwoorden kunt u lezen in het  nieuwste nummer van PUB Magazine.

Foto's © Luc Hilderson