Elke seconde gaan er in België 5 bestellingen over de virtuele toonbank. 3 op 4 Belgen ouder dan 15 jaar kocht online in 2015. De e-commerce inkomsten bij webshops namen toe met 15%. En met meer dan 8 miljard euro aan online uitgaven, vertegenwoordigt e-commerce 14% in van alle consumentenaankopen. Met andere woorden: e-commerce boomt in België. Maar wat is de invloed daarvan op de bouwers van de webshops en op de digitale marketingburaus die de webshops optimaliseren? FeWeb en Worldline, Europees leider in betaal- en transactiediensten, namen de proef op de som en voerden een onderzoek uit bij 72 Belgische web agencies. Web agencies geloven dat de vraag naar webshops alleen maar zal toenemen. Gebruiksvriendelijkheid, digitale innovatie en nieuwe technologieën zoals mobiel betalen winnen aan belang.
De meerderheid van de Belgische webbedrijven bouwden in 2015 gemiddeld tussen de 1 en de 5 webshops, zowel voor B2B als voor B2C. Maar 74% van de Belgische webbedrijven gelooft dat de vraag naar nieuwe webshops alleen maar zal toenemen in de toekomst. Worldline en Feweb benadrukken het belang om te blijven evolueren door in te zetten op innovatieve en digitale betalingsoplossingen zoals mobile payments. Mobiel betalen is vandaag mogelijk in 70% van deze webshops, in-app payments maar bij 30% van de webshops.
Bij het starten van een webshop houden handelaren rekening met verschillende doorslaggevende factoren. Volgens het onderzoek van FeWeb en Worldline kijken handelaren in de eerste plaats naar het prijskaartje, maar gebruiksvriendelijkheid en service winnen meer en meer aan belang. Ook bij de keuze van de betaalprovider wordt in de eerste plaats rekening gehouden met de prijs. En van de populairste online betaalproviders is Worldline. Worldline biedt onder andere de betaaloplossingen Sips en Sips Direct Mode, een innovatieve toepassing die toelaat om mobiele betalingen in-app te aanvaarden waardoor de betaalpagina verdwijnt en de handelaar meer betalingen kan verwerken.
FeWeb en Worldline maakten een infografiek met de resultaten van het onderzoek.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]