Webbureaus zien toekomst rooskleurig in

Elke seconde gaan er in België 5 bestellingen over de virtuele toonbank. 3 op 4 Belgen ouder dan 15 jaar kocht online in 2015. De e-commerce inkomsten bij webshops namen toe met 15%. En met meer dan 8 miljard euro aan online uitgaven, vertegenwoordigt e-commerce 14% in van alle consumentenaankopen. Met andere woorden: e-commerce boomt in België. Maar wat is de invloed daarvan op de bouwers van de webshops en op de digitale marketingburaus die de webshops optimaliseren? FeWeb en Worldline, Europees leider in betaal- en transactiediensten, namen de proef op de som en voerden een onderzoek uit bij 72 Belgische web agencies. Web agencies geloven dat de vraag naar webshops alleen maar zal toenemen. Gebruiksvriendelijkheid, digitale innovatie en nieuwe technologieën zoals mobiel betalen winnen aan belang.
De meerderheid van de Belgische webbedrijven bouwden in 2015 gemiddeld tussen de 1 en de 5 webshops, zowel voor B2B als voor B2C. Maar 74% van de Belgische webbedrijven gelooft dat de vraag naar nieuwe webshops alleen maar zal toenemen in de toekomst. Worldline en Feweb benadrukken het belang om te blijven evolueren door in te zetten op innovatieve en digitale betalingsoplossingen zoals mobile payments. Mobiel betalen is vandaag mogelijk in 70% van deze webshops, in-app payments maar bij 30% van de webshops.
Bij het starten van een webshop houden handelaren rekening met verschillende doorslaggevende factoren. Volgens het onderzoek van FeWeb en Worldline kijken handelaren in de eerste plaats naar het prijskaartje, maar gebruiksvriendelijkheid en service winnen meer en meer aan belang. Ook bij de keuze van de betaalprovider wordt in de eerste plaats rekening gehouden met de prijs. En van de populairste online betaalproviders is Worldline. Worldline biedt onder andere de betaaloplossingen Sips en Sips Direct Mode, een innovatieve toepassing die toelaat om mobiele betalingen in-app te aanvaarden waardoor de betaalpagina verdwijnt en de handelaar meer betalingen kan verwerken.
FeWeb en Worldline maakten een infografiek met de resultaten van het onderzoek.
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]