Weber Shandwick en BBDO strijden tegen migraine

Crea / News

WS BBDO migraineMigrainepatiënten lijden onder sterk schuldgevoel: één op drie Belgen met migraine voelt zich systematisch schuldig over de impact van zijn ziekte op zijn/haar omgeving. Dat leert een onderzoek dat in kader van de Week van de Migraine werd uitgevoerd bij 1.000 migrainelijders. Van 14 tot 19 mei vindt de 6de editie van de Week van de Migraine plaats in de Belgische apotheken. Deze sensibiliseringscampagne focust dit jaar op de emotionele impact van migraine en het schuldgevoel dat er vaak mee gepaard gaat.
De 6de editie van de Week van de Migraine, met als partners de Algemeen Pharmaceutische Bond (APB), de Vereniging der Coöperatieve Apotheken van België (OPHACO) en GSK Consumer Healthcare en met de hulp van Weber Shandwick en BBDO, start op 14 mei in de Belgische apotheken.Migraine WS BBDO
De Week van de Migraine wil dit jaar de aandacht vestigen op het schuldgevoel dat migrainepatiënten zich vaak aanpraten. Met de slogan “Migraine hoeft geen extra etiket” en enkele confronterende campagnebeelden, spreekt de campagne zowel migrainepatiënten als hun omgeving aan. In de apotheken zullen er, naast de campagneposters, ook informatiebrochures over migraine liggen. Daarnaast worden er ook migrainedagboeken uitgedeeld. In verschillende stations in België kunnen reizigers via een VR-bril ervaren hoe het voelt om een migraineaanval te krijgen op het slechtst denkbare moment: wanneer je thuiskomt en vrienden en familie een verrassingsverjaardagsfeest hebben georganiseerd.

En op de website weekvandemigraine.be vind je meer informatie over de campagne, de link naar de Virtual reality migraine video en de getuigenissen van Chloë, haar man Jochem en mama Inge over leven met migraine.