Weber Shandwick hernieuwt Belgisch leiderschap

News / People

Weber Shandwick benoemt Steven Van de Broek tot Belgian market lead. In die rol is hij verantwoordelijk voor de activiteiten op de Belgische markt. Van de Broek volgt Erik Lenaers op, die zich op zijn beurt zal richten op operations binnen het Brusselse kantoor en de connectie met het bredere EMEA-netwerk in de rol van head of growth. Isabelle Coppens wordt head of clients en Christian Prior head of expertise. Mónica Vicente Cristina blijft aan als managing director van Weber Shandwick België. De strategische verschuivingen volgen de sterke groei van het kantoor de laatste jaren en is gericht op de verdere uitbouw van Weber Shandwick als strategisch communicatieagentschap gespecialiseerd in Corporate Communicatie, Public Relations en Public Affairs met expertise in Health, Tech en Professional Services, Sustainability en Agrifood.

“In een steeds veranderend landschap is het belangrijk om als agentschap mee te groeien met de veranderingen. Het is dan ook belangrijk om je talent van eigen bodem mee vorm te geven aan de organisatie,” zegt Mónica Vicente Cristina, managing director van Weber Shandwick België. Steven Van de Broek koppelt een uitgebreide expertise en ervaring aan bewezen leiderschapskwaliteiten. Daarmee is hij de perfecte persoon om de rol van Erik Lenaers over te nemen en de positie van Weber Shandwick in de Belgische markt te versterken.”

Na meer dan acht jaar als Belgian market lead neemt Erik Lenaers een nieuwe uitdaging aan binnen het agentschap. In de afgelopen jaren als Belgian Market Lead bouwde hij de expertise en capaciteiten van het Belgische team op en droeg hij bijgedragen aan de sterke groei van het kantoor in Brussel. “Het is een logische volgende stap om me nu verder toe te leggen op de groei van het kantoor en daarbij ook de connectie met het EMEA netwerk aan te houden. Ik ben dan ook bij dat ik nu een volgende stap kan zetten in mijn carrière binnen de organisatie. Natuurlijk blijf ik betrokken bij de Belgische klantenportefeuille,” zegt Erik Lenaers.

“Ik ben vereerd om de rol van Belgian Market Lead op mij te nemen en kijk ernaar uit om samen met ons getalenteerde team te blijven bouwen aan de verdere uitbreiding van onze sectorkennis en expertise zodat we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn,” zegt Van de Broek. “Daarbij willen we meer dan ooit de kennis, tools en expertise van het netwerk vertalen naar een Belgische marktcontext, waardoor we nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden aan onze klanten.”