Weber Shandwick wint Stevie Award dankzij slimme kat

weber shandwick felix nestle kat

Awards / News

weber shandwick felix nestle katWeber Shandwick Brussel heeft dit weekend in Rome een Gold Stevie Award gewonnen voor zijn pr-campagne rond de “Slimste Kat van België” voor Felix van Nestlé Purina Petcare. De juryleden van de International Business Awards waren onder de indruk van deze campagne die de brand values van de Felix-kat tot bij duizenden Belgische gezinnen heeft gebracht.

De International Business Awards behoren tot de belangrijkste prijzen in de zakenwereld. De winnaars worden bepaald op basis van scores van meer dan tweehonderd topmanagers uit de hele wereld, die van mei tot begin augustus 2016 de ingezonden campagnes beoordeelden.

De campagne voor de “Slimste Kat van België” ging via een Facebook-wedstrijd op zoek naar de slimste katten van België. Door foto’s te uploaden van de slimste poses van hun kat, maakten de katten van Belgische consumenten kans op de titel “Slimste Kat van België”. Weber Shandwick introduceerde nadien via een ludieke pr-campagne de slimste katten persoonlijk aan de Belgen. Met een sterke regionale focus slaagde het bureau erin het grote publiek aan de brand values van Felix-katten voor te stellen: een slimme kat van Felix is namelijk speels, verleidelijk, nieuwsgierig en intellectueel.

Een inspirerende en impactvolle campagne waarbij onze content meetbare resultaten opleverde die bijdroegen aan de bedrijfsdoelstellingen en dit over alle kanalen heen: van traditionele print media tot sociale media, online video’s en infographics. Onze geïntegreerde aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen,” aldus Annick Boyen, ceo van Weber Shandwick. “We zijn erg trots op onze prijs, en als een engagement-driven bedrijf zijn we verheugd dat we zoveel consumenten hebben kunnen laten kennismaken met FELIX en natuurlijk ook met Jinx, de aller slimste Belgische kat uit Halle.”