Weight Watchers vernieuwt marketingstrategie

Marketing / News

BE-FL_Masthead_mobiel_LiselotWaar vroeger de focus van de marketingcampagnes van Weight Watchers altijd lag op het winterseizoen en de goede voornemens, trekt het bedrijf nu die periode open en wil het tonen dat het het hele jaar door een welzijnspartner kan zijn. Ook opvallend is dat het bedrijf een wereldwijde marketingcampagne opzet die gebaseerd is op een centraal idee en die er hetzelfde uitziet over alle Weight Watchers-markten heen.
Dat alles houdt dus een zomercampagne in. De Summer of Impact-campagne moet tonen dat Weight Watchers-leden met het vernieuwde Weight Watchers Flex-programma volop kunnen genieten van wat de zomer te bieden heeft, zonder toegevingen te moeten doen. Het toont hoe je tijdens de zomer kan genieten van eten en afspreken met vrienden en familie, terwijl je gezonde gewoonten blijft ontwikkelen. “In het verleden hebben we altijd gefocust op de winter omdat we weten dat mensen aan de start van het nieuwe jaar gemotiveerd zijn om zich een gezonde levensstijl aan te meten. Maar we weten dat mensen het hele jaar door gezond door het leven willen gaan,” zegt Corinne Pollier, president of International bij Weight Watchers. “Weight Watchers kan het hele jaar door een sterke partner zijn op het gebied van welzijn, vooral omdat de leefbaarheid van ons nieuwe WW Flex-programma het nóg eenvoudiger maakt om een gezonde levensstijl aan te nemen. En dat terwijl je kan blijven genieten van het beste dat de zomer te bieden heeft.”
De campagne toont hoe leden dankzij de vrijheid en flexibiliteit van WW Flex op hun manier van de zomer kunnen genieten en tegelijkertijd een gezond en gelukkig leven kunnen leiden. Aan de marketingcampagne in België en Nederland zullen bloggers en influencers als Weight Watchers-ambassadeurs deelnemen. In video's op de socialemediakanalen van Weight Watcher delen zij hoe ze met WW Flex van de zomer genieten.

In deze zomercampagne wil Weight Watchers haar leden stimuleren om vrienden en familie uit te nodigen om het WW Flex-programma te volgen: wanneer een lid een kennis overtuigt om zich aan te sluiten bij Weight Watchers, krijgen ze allebei een gratis maand toegevoegd aan hun abonnement. Dat geldt zowel voor huidige leden als voor mensen die zich voor de eerste keer inschrijven. Bovendien heeft het bedrijf – dat beschikt over een wereldwijde community met meer dan vier miljoen leden – het gemakkelijker dan ooit gemaakt voor leden om anderen uit te nodigen om lid te worden, onder meer dankzij de eenvoudige deelfunctie in de Weight Watchers-app. Deze geïntegreerde wereldwijde campagne zal ondersteund worden via televisie, digitale media, eCRM, direct mail, sociale media en public relations. Weight Watchers schakelde het reclamebureau Translation in om de creatieve ontwikkeling en uitvoering van de wereldwijde campagne te leiden.BE-FR_Masthead_mobiel_helene
Deze geïntegreerde marketingcampagne maakt deel uit van de Summer of Impact-campagne Weight Watchers Good. Via deze campagne wil Weight Watchers haar community (en hun connecties) aanmoedigen om één kleine verandering te delen die hun gezondheid of die van anderen ten goede komt met de hashtag #wwgoodstyle. Voor elke publieke post op Twitter, Instagram en Facebook zal Weight Watchers 1 dollar doneren aan een non-profitorganisatie die ervoor zorgt dat mensen in armoede toegang hebben tot gezonde voeding. De Weight Watchers Good-campagne loopt voorlopig helaas niet in de Benelux.
De campagne sluit aan bij de strategische visie die Weight Watchers in februari bekendmaakte in de vorm van haar ‘Manifesto’. Een van de punten daarbij is dat het welzijn toegankelijk wil maken voor iedereen en mensen wil inspireren tot gezonde gewoonten. Zo wil het bedrijf tegen 2020 tien miljoen mensen helpen bij het aanleren van gezonde gewoontes, onder wie vijf miljoen mensen die het WW-programma al volgen en vijf miljoen extra mensen die voor het eerst kennis maken met het programma.
Daarnaast wil het bedrijf haar reputatie versterken tegen 2020 – het wil erom bekend staan welzijn te introduceren bij iedereen – en haar activiteiten uitbreiden. Weight Watchers wil haar omzet verhogen tot meer dan twee miljard dollar, vooral via de groei van het aantal nieuwe leden en een betere retentie. Terzelfdertijd wil het de winst sneller laten toenemen dan de inkomsten. Voor de beleggers onder ons: het omzetdoel van Weight Watchers lijkt volgens de Bank of America alvast haalbaar (bron: https://finance.yahoo.com/news/boa-bulks-portfolio-weight-watchers-133419088.html).BE-FL_masthead_desktop4_Liselot