Welkom bij de ultieme rijervaring
Welkom bij de ultieme rijervaring! Dat is de boodschap die TomTom in zijn nieuwste campagne communiceert aan autorijders. De nieuwe positionering is geïnspireerd door de frequent flyer clubs in de luchtvaart. Ze is gecreëerd om dat specifieke gevoel op te roepen dat rijden met een TomTom illustreert.
“Omdat onze nieuwste lijn navigatiesystemen zijn gemaakt rond de technologie die we hebben ontwikkeld voor de toekomst van het autorijden, leveren ze een superieure gebruikerservaring,” zegt Nuno Campos, VP marketing bij TomTom. “De combinatie van slimme routes, onze wegenkaarten en verkeersinformatie geeft autorijders het gevoel dat ze een rijbaan voor zichzelf hebben. De ‘Welkom bij de ultieme rijervaring’-campagne gaat over dat gevoel.”
TomTom lanceert de campagne met een radiocommercial en diverse digitale uitingen, zoals geautomatiseerde online advertenties, YouTube pre-roll en een campagnewebsite. Ook is de campagne zichtbaar in de winkels, op sociale media en via pr-acties. De miljoenencampagne loopt vanaf 20 juni in vijf Europese landen, waaronder België, en is ontwikkeld in samenwerking met het communicatiebureau 180 Amsterdam.
“Niet iedereen begrijpt dat TomToms navigatiesystemen sneller, slimmer en meer real-time dan ooit zijn,” zegt Al Moseley, directeur en CCO van 180 Amsterdam. “We wilden dus het gevoel overbrengen van hoe rijden met een TomTom tegenwoordig voelt – hetzelfde gevoel dat frequent flyers op de luchthaven ervaren wanneer ze de wachtrij bij de check-in, douane en boarding voorbij kunnen lopen. Deze voordelen zijn precies waar de ‘Welkom bij de ultieme rijervaring’-campagne om draait.”