Wenneker.be wint Silver Dolphin op Cannes Corporate Media & TV Awards

Awards / News

EUHet Belgische productiehuis Wenneker.be won een Silver Dolphin op de Cannes Corporate Media & TV Awards 2019 voor de campagne EU Protects voor de Europese Commissie. De campagne EU Protects werd gelanceerd in alle 28 EU-lidstaten en heeft tot doel EU-burgers tussen 35 en 55 jaar te informeren over hoe 'alledaagse helden' zoals brandweerlieden, douanebeambten en vele andere werkzaamheden de grenzen overschrijden om de gezinnen en gemeenschappen te beschermen en ervoor te zorgen dat de EU een veilige en welvarende plaats is om te leven.

In totaal maakte Wenneker.be 10 films, geregisseerd door Dirk Domen, die elk een ander onderwerp hadden. Grote thema's zoals zeldzame ziekten, radicalisering, mensenhandel, enz. Verhalen als Eric, een Franse piloot die verwoestende bosbranden in Italië bestrijdt, komen aan bod. Met deze inspirerende verhalen brengen we de impact en steun van de EU over aan al haar lidstaten en burgers. De campagne won in de categorie geïntegreerde campagnes. Wenneker.be kreeg de opdracht van de Belgische bureaus AIR, ICF Next en Initiative Media, zoals PUB al eerder berichtte, maar nu belichten we even de kant van het productiehuis. "We zijn er zo trots op dat dit werk in Cannes erkend werd en bekroond werd met een zilveren dolfijn," zegt Vanessa Jacob (Managing director Wenneker.be. "Dit was een geweldige en zeer belangrijke productie en we zijn er trots op dat we hier deel van hebben uitgemaakt."

Filip Vangeffelen (uitvoerend producent Wenneker.be), vult aan: "Grote dank aan het Wenneker.be-team en directeur Dirk Domen voor het trekken van deze productie. Ook aan AIR & ICF Next voor het meenemen van ons op deze geweldige reis."

Credits:

Client: DG COMM, European Commission
Contact: Mikel Landabaso, Tina Zournatzi, Sanni Olesen, Panteleimon Frantzis, Alastair Bealby, Aleksandra Kowalska
Agencies: Kommitment, a partnership between Air, ICF Mostra and Initiative
Creative Director : Eric Hollander, Babak Hosseiny
Creative team : Han Verschaeren, Ruben Van Maldeghem, Jean-Luc Soille, Hugues Legros, Paul Servaes, Marc Thomasset
Strategic team : Geert Stox
Account team : Ivo van der Pas, Amel Saebi, Alizée Perdaens, Irina Nikolova, Filip Sevcik, Caroline Lefevre
Content and policy team: Elena Linczenyiova, Elizabeth Tapper, Catarina Pinto, Alexandra Singer
Production house: Wenneker.be
Film Director: Dirk Domen
Managing Director Wenneker.be: Vanessa Jacob
Executive Producer Wenneker.be : Filip Vangeffelen
Producer Wenneker.be :  Femke Verstuyft
DOP: Piet Deyaert
Cameramen: Pieter-Jan Claessens, Maxime Lahousse, Frederic Van Zandycke, Toon Persyn, Xavier Van D’huynslager
Assistent Director: Khaël Velders, Vincenzo De Jonghe
Technician: Dries Verelst (Vidisquare)
Film editor Wenneker.be : Liesbeth Van Sele, Frederik Vandewalle
Grading: Florian Keirse
TV Production: Greet van Thillo, Luc Debaisieux, Stephanie Deleuze
Distribution and promotion: Virginie Louis, Ana Aguilar, Irina Dumestriscu, Isabella Abbate
Media Agency: Initiative media - Maxime Dubois and Frederic van de Werve