Wereldhave happy met Bubka

Crea / News

BUBKA-Wereldhave-HappyShop19_Abri_kortrijkNaar aanleiding van de Werelddag van het Geluk op 20 maart, lanceerde Bubka de allereerste gezamelijke campagne voor de vijf shoppingcentra die door Wereldhave worden beheerd. Wereldhave gaf Bubka de opdracht om een gemeenschappelijke positionering uit te werken voor zijn centra in Doornik, Genk, Kortrijk, Luik en Nijvel. Die centra voerden elk hun eigen marketing- en communicatiepolitiek. Daardoor liepen ze niet alleen synergieën mis, in tijden waarin shoppingcentra onder druk staan, maakt de krachten bundelen je ook sterker. “Vandaag wedijveren bricks & clicks continue om elke aankoop van de consument,” zegt Michel Laukens, client service director van Bubka. “Waarbij online in de lift zit en offline retail zichzelf moeten heruitvinden om met deze nieuwe realiteit om te gaan. Hoog tijd dus voor Wereldhave om de spots te richten op wat écht shoppen betekent.” Want shoppen in de echte wereld valt in niets te vergelijken met virtueel aankopen doen. Mensen shoppen immers niet alleen om leuke kleren te zien, te voelen en als ‘buit’ mee naar huis te nemen. Ze shoppen evengoed om even te ontsnappen, zich beter in hun vel te voelen, de kinderen te verrassen of er een dagje samen mee door te brengen.
Vanuit die vaststelling herformuleerde Bubka de missie van de shopping centra van Wereldhave. Het gaat niet alleen om het faciliteren van shopping trips en die zo aangenaam mogelijk maken. Het gaat ook om die streepjes geluk van elke dag. Bubka tekende voor de vijf centra een gezamenlijk concept uit, met de gemeenschappelijke baseline ‘Happy shopping’. Dit vertaalde men door in een lanceringscampagne in OOH (Abribus, 8m2, 20m2 en busflanken), radio, digital en in belevingsideeën in de centra zelf, onder de headine ‘Geluk is… samen genieten, …vinden wat ik zoek, …parking vinden, …gezellig bijkletsen.’
BUBKA-Wereldhave-HappyShop19_Abri_Nivelles
Technische fiche
Klant: Wereldhave – Mieke Schevelenbos
Client service: Caro Peeters – Michel Laukens
Creatives: Katleen Boogaerts – Stinus Van Grieken – Christophe Vanheygen – Ben Van Asbroeck
Photography: Nico de Caignie