WeWantMore coacht QNT naar vernieuwing

Crea / Design / News

QNT is een internationale speler in voedingssupplementen voor sporters. Het merk is onder andere bekend als shirtsponsor van Sporting Charleroi - en is daarnaast actief in meer dan 60 landen. Hun productportfolio telt ondertussen meer dan 300 producten in de vorm van poeders, repen en drankjes. Designstudio WeWantMore herdefinieerde het merk rond het centrale idee dat je ideale zelf al in je zit. QNT is in het vernieuwde merkverhaal een coach die je aanspoort om uitdagingen aan te gaan en jezelf steeds verder te ontwikkelen.

Het nieuwe logo en de baseline “It’s on” zijn gebaseerd op het universele ‘on’-symbool, een verwijzing naar het activerende karakter van het merk. WeWantMore nam QNT’s productportfolio onder handen en creëerde drie submerken: QNT Metapure voor intensieve sporters, de toegankelijke range QNT Move voor de meer recreatieve sporter en lifestyle range QNT Liife met focus op wellbeing. Het overkoepelende designsysteem, dat vertrekt vanuit een ‘radiant’, zorgt voor herkenbaarheid en eigenheid doorheen het volledig vernieuwde verpakkingsontwerp.

"Met de nieuwe merkidentiteit willen we een meer inclusief kader creëren dat breekt met het machismo dat
geassocieerd wordt met sportsupplementen. Hiervoor transformeerden we QNT van een kluwen van merken naar
een ‘branded house’ met één duidelijke missie," zegt Sébastien Greffe, creative director bij WeWantMore.

"De afgelopen jaren groeiden we van een klein idee tot een van de grote spelers, dankzij een combinatie van hard
werken en creativiteit. Met “It’s on” start niet gewoon een nieuw hoofdstuk, maar doen we een belofte aan onszelf
om te blijven groeien en uitdagingen aan te gaan," vult Alex Debecq, chief operating officer bij QNT aan.