WeWantMore dropt nieuwe identiteit voor Sportpaleis Group

Communication / News

Sportpaleis Group, de grootste Belgische live-entertainmentgroep op het vlak van venue management die Sportpaleis, Lotto Arena, Stadsschouwburg, Capitole Gent, Vorst Nationaal, Trixxo Arena, Trixxo Theater en Proximus Pop-up Arena verbindt, start een nieuw hoofdstuk met een naamsverandering en volledige rebranding door designstudio WeWantMore. De organisatie zal vanaf nu bekend staan onder de naam be•at. De nieuwe, dynamische merkidentiteit verenigt de verschillende venues, maar zet tegelijk ook hun eigenheid in de schijnwerpers.De beweging van de massa en de bijna magnetische aantrekkingskracht van de performer op het publiek vormden de inspiratie voor WeWantMore’s visueel concept. Het visueel systeem is opgebouwd uit ‘atomen’ die in constante beweging zijn, voortgestuwd door een onderlinge aantrekkingskracht. Vanuit hetzelfde idee worden ook de iconen van de zalen gevormd door verschillende constellaties van deze ‘atomen’. Met een concept waarbij motion design het uitgangspunt vormt, komt het merk spontaan tot leven in digitale contexten. Het uitrollen van de rebranding gebeurde in nauwe samenwerking met be•at’s interne grafische team. “De nieuwe naam is een directe oproep om erbij te zijn en samen momenten te beleven die een leven lang bijblijven. De inspiratie voor de nieuwe visuele identiteit is de energieke beweging van de massa, de aantrekkingskracht van de artiest, de muziek en de collectieve hartslag van het publiek. Het is die beweging en emotie die aan de basis liggen van de nieuwe naam en visuele identiteit van onze organisatie," zegt Jan Van Esbroeck, CEO van be•at.“Ons uitgangspunt was de collectieve magie van een live ervaring vertalen naar een energetisch visueel systeem, dat zowel werkte voor de groep als de iconische zalen," zegt Sebastien Greffe, creative director bij WeWantMore. De rebranding gaat gepaard met be•at’s ambitie om stevig te groeien, de klantenservice te optimaliseren en van duurzaam ondernemen een prioriteit te maken. De verschillende locaties krijgen binnen het nieuwe moedermerk meer dan ooit hun eigen identiteit. Zo zullen venues voor en na een evenement op een persoonlijke en inclusieve manier kunnen communiceren met hun publiek. WeWantMore zal de nieuwe identiteit ook mee doorvertalen en implementeren in de verschillende venues van de groep.