WeWantMore en Quatre Mains hertekenen Spa Touch
Spa Touch, de natuurlijke mineraalwaters met een vleugje smaak, heeft een ware make-over ondergaan. De lijn heeft een compleet nieuwe, transparante look & feel en de flessen zijn nu van 100% gerecycled materiaal. De boodschap van Spa Touch is kraakhelder: water drinken gedurende de dag was nog nooit zo verrassend, gemakkelijk en goed voor je. Spadel, de holding achter Spa Touch, werkte voor de ontwikkeling bewust samen met lokale bureaus. De Antwerpse designstudio WeWantMore, gespecialiseerd in branding en interieurontwerp, tekende voor het ontwerp van de nieuwe flessen en visuele identiteit. De productie van het artwork was in handen van Quatre Mains uit Maldegem. Het vernieuwde Spa Touch is vanaf oktober verkrijgbaar in de supermarkt.
De onafhankelijke, award-winnende designstudio WeWantMore heeft een sterke expertise in de hospitality sector en vertrekt altijd vanuit een solide, strategische onderbouw. Vertrekpunt voor het nieuwe verpakkingsontwerp was de puurheid van het Spa mineraalwater.
“De ambitie was om deze puurheid te vertalen naar het complete ontwerpconcept. Het resulteerde in een label dat een druppel symboliseert; deze druppel creëert tastbare golven op de fles, wat de verbinding tussen het label en de fles zelf maakt. In een categorie die getypeerd wordt door simplificatie en minimalistische verpakkingen wilden we verfrissend uit de hoek komen. Daarom hebben we gekozen voor een rijke visuele identiteit, die dankzij illustraties het merk ook een vleugje nostalgie geeft,” vertelt Sebastien Greffe, creative director bij WeWantMore.
100% gerecycleerd
De veranderingen in het verpakkingsdesign zijn niet enkel cosmetisch. WeWantMore zette ook in op een duurzame route, volledig in lijn met de groene strategie van Spadel. De nieuwe fles van Spa Touch is van 100% gerecycled materiaal (RPET). “De rijke historie gekoppeld aan een toekomstgerichte visie smelten samen en maken het merk klaar voor de toekomst,” besluit Greffe.