WeWantMore geeft Group S nieuwe merkidentiteit

Crea / Design

Group S is het oudste Belgische sociaal secretariaat, dat ongeveer 20 000 werkgevers ondersteunt in hun dagelijks personeelsbeheer. In het HR-landschap zien we vandaag een sterke opkomst van technologie en focus op digitale interfaces in het contact met klanten. Group S gaat daarom ook voluit voor transformatie. Om die evolutie van het bedrijf ook naar de markt en haar klanten uit te dragen, koos Group S voor WeWantMore als branding partner. De nieuwe identiteit maakt van Group S een hedendaagse leider die de voordelen van nieuwe technologie combineert met de sterkste troef van Group S: het rechtstreekse menselijke contact - dat in tijden van digitalisering enkel waardevoller wordt. “In een sector waarin iedereen qua merkidentiteit naar elkaar kijkt, wilden we Group S echt een eigen smoel geven, in lijn met hun menselijke karakter,” zegt Sébastien Greffe, creative director bij WeWantMore.

Het vernieuwde logo visualiseert Group S als middle man tussen werkgevers en werknemers. Deze drievuldigheid kenmerkt de dagelijkse interacties van Group S en vormde daarom ook de basis voor het complete visuele systeem. De speelse illustraties door de Argentijnse illustrator Bernardo Henning geven de identiteit dan weer een herkenbaar en menselijk kantje. “WeWantMore toonde een goed begrip voor alles wat ons uniek maakt en slaagde erin om onze efficiëntie en menselijk aanpak te vertalen naar een frisse, hedendaagse merkidentiteit," zegt Greet Santy, chief marketing & sales officer bij Group S. 

De rebranding van Group S is vanaf vandaag te zien. Bekijk de volledige design case op: https:// wewantmore.studio/branding/work/group-s