WeWantMore ontwerpt Limited Edition “Affligem VI”

Crea / News

Design studio WeWantMore ontwerpt “Affligem VI”, een nieuwe limited edition bierreeks die traditie en innovatie viert. WeWantMore was verantwoordelijk voor de naam, de visuele identiteit en het packaging design en heeft een eerbetoon gecreëerd aan de zes oprichters van de Abdij van Affligem. De eerste editie, Affligem VI Belgisch Brut, is een sprankelend aperitiefbier.

Affligem brengt onder het innovatieplatform ‘Affligem VI’ elk jaar een uniek speciaalbier uit. De naam ‘Affligem VI’ is opgedragen aan de zes monniken van Affligem die vanuit broederschap de mooiste bieren wisten te maken. De editie van dit jaar, Affligem VI Belgisch Brut, is een sprankelend aperitiefbier. 

Geïnspireerd door het idee van monniken die overdag hun traditionele Affligem bier brouwden en ’s nachts experimenteerden met innovatieve brouwsels, is het design van Affligem VI Belgisch Brut gebaseerd op het concept ‘brewed by moonlight’. Het ontwerp combineert traditie met nachtelijke innovatie, weergegeven in diepblauwe tinten en een ‘ghost silver’ folie met een subtiele, buitenaardse blauwachtige glans.

“Door de strategische introductie van het Affligem VI Limited Edition Platform en de bijbehorende identiteit heeft WeWantMore
op meesterlijke wijze de naam, het concept en de verpakking verenigd. Hierbij maakten ze gebruik van Affligem’s iconische merkattributen en erfgoed om de merkbeleving en perceptie te versterken,” zegt Martijn Ophof, brand manager bij Affligem & Lagunitas. 

“We zijn altijd dankbaar voor klanten die ons uitdagen om de rijke erfenis van hun iconische merk te verkennen, op zoek naar dat ene spin-off verhaal dat alles vooruit zal drijven en om iets te creëren dat door de tijd heen zal werken als zowel een platform als een identiteit voor toekomstige innovaties,” besluit Eric Leurquin, creative director WeWantMore.

Ontdek de volledige case hier