WeWantMore ontwerpt restaurantervaring voor AUM

Crea / Design / News

Ondernemers Lucka Whahba en Maxime Gillet van het Brusselse restaurant AUM vroegen het Antwerpse designbureau WeWantMore niet alleen om een restaurant en een merkervaring te ontwerpen: ze wilden naar eigen zeggen een heel nieuwe dimensie creëren met eigen rituelen, mensen en gewoontes. Een ervaring die met beide voeten in het hier en nu staat, een plaats waar je niet gestoord wordt door zorgen over verleden of toekomst. Wanneer je AUM binnenstapt, word je verwelkomd door warm licht, rijke geuren en weloverwogen details. Het restaurant, dat op het gelijkvloers van de Quatre Bras Tower net buiten Brussel centrum ligt, nodigt iedereen uit om zich te laten onderdompelen en te genieten van het moment.

AUM staat voor een geluid, een meditatief mantra dat wordt doorgetrokken in een concept dat zich laat horen, ruiken, smaken en aanraken. Diverse texturen, materialen en stoffen in verschillende delen van de ruimte stimuleren de zintuigen elk op hun eigen manier. Terwijl je dineert, verandert de intieme lichtinval voortdurend zodat nieuwe details van het interieur naar voren treden. "We hebben AUM ontworpen als een volwaardige internationale ervaring die bezoekers wil betrekken in een stimulerende, oosters getinte wereld op zich," zegt Ruud Belmans, creative director bij WeWantMore. "Zowel het interieurontwerp als de branding zijn gebaseerd op het idee van AUM als een plaats waar je van het hier en nu kunt genieten, op elk moment in de journey - van het diner tot het moment waarop je gaat dansen."