WeWantMore zorgt voor branding biotech bedrijf Jonas De Cooman & Mark Michiels: axabio

Crea / Design / News

Jonas De Cooman, de voormalige medeoprichter van het AI-bedrijf Spott, staat mee aan de wieg van een nieuwe biotech start-up axabio. Dat bedrijf benut de kracht van fytoplankton om de meest stabiele en biologisch beschikbare astaxanthine te produceren – het rode pigment dat flamingo’s en zalm hun levendige kleur geeft, en tevens het krachtigste antioxidant ter wereld is.

Axabio maakt gebruik van gepatenteerde reactors en AI-monitoring om algen te kweken die 100 procent natuurlijke astaxanthine produceren, klaar voor toepassing in de nutraceutische en cosmetische industrie waar het momenteel een van de populairste ingrediënten is. Design studio WeWantMore ontwierp de volledige nieuwe identiteit, inclusief custom typografie, art direction en messaging.

Voor de custom typografie van het logo werkte de studio samen met de Braziliaanse Plau. Het logo belichaamt de perfecte combinatie van natuur en technologie. In motion design bootsen de lettervormen subtiel de bewegingen van de algen na, terwijl het kleurenpalet geïnspireerd is op de natuurlijke materialen waarmee axabio werkt, zoals algengroen, celgroen en astaxanthinerood. De fotografie en art direction benadrukken het menselijke welzijn en de natuurlijke bronnen die centraal staan in axabio's productieproces.

“WeWantMore heeft de kern van axabio perfect weten te vatten, met de creatie van een merk dat onze innovatieve aanpak en visie weerspiegelt: axabio, astaxanthin reinvented. Hun aanpak heeft ons geholpen om een branding te creëren die de grenzen van de categorie verlegt,” zegt Jonas De Cooman, CEO van axabio.

“De branding van axabio is ontworpen om hun leidende positie in de biotechsector te claimen én benadrukken, door technologie, innovatie en de schoonheid van de natuur op unieke wijze samen te brengen,” zegt Eric Leurquin, creative director van WeWantMore.