De Wereldfederatie van adverteerders WFA - waarvan UBA Belgium lid is - heeft een enquête gehouden onder haar leden om inzicht te krijgen in de reacties van multinationals met betrekking tot hun media- en marketinginvesteringen in Rusland. Van 31 wereldwijde merkeigenaren die samen goed zijn voor 43 miljard dollar aan advertentie-uitgaven, hebben drie op de vier gereageerd door hun uitgaven te herschikken, te verlagen of helemaal te schrappen.
De WFA roept alle leden op om hun huidige media- en marketinginvesteringen in Rusland zorgvuldig te evalueren en te heroverwegen, met name bij die mediakanalen die dicht bij de Russische regering staan of er effectief deel van uitmaken. WFA zal blijven samenwerken met haar leden en partners in de Global Alliance for Responsible Media (GARM) om ervoor te zorgen dat investeringen in reclame geen misinformatie ondersteunen of monetariseren en zal wekelijkse bijeenkomsten houden om de laatste informatie van leden, agentschappen en platforms te verstrekken. "In het licht van de afschuwelijke gebeurtenissen in Oekraïne moet de wereldwijde marketingindustrie haar stem laten horen. Elk bedrijf zal zijn eigen beslissing moeten nemen, maar onze aanbeveling is dat media-investeringen en marketing in Rusland voorlopig moeten stoppen", aldus WFA CEO Stephan Loerke.
U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...
U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]