Where will Brussels take you?

De regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest lanceert de nieuwe campagne "Where will Brussels take you?" om Brussel te promoten in binnen- als het buitenland. De website www.takemeto.brussels geeft de bezoekers de mogelijkheid om hun verblijf in Brussel volledig te personaliseren met als doel een unieke ervaring te beleven die verder gaat dan de traditionele clichés. Het doel is dat bezoekers de stad als “mijn Brussel” bestempelen. De campagne wordt in verschillende grote Europese steden gelijktijdig gelanceerd. Diverse ludieke acties en de wereldberoemde Smurfen zullen de campagne mee vormgeven.
Sinds de aanslagen in België meer dan een jaar geleden, stelt de Brusselse Hoofdstedelijke regering alles in het werk om de meest getroffen sectoren te ondersteunen en toeristen en bezoekers hun weg terug te laten vinden naar de Belgische hoofdstad. In deze context wordt vandaag een internationale campagne "Where will Brussels take you?" gelanceerd. De campagne werd ontwikkeld om het imago van Brussel te versterken over de grenzen heen.
« Tal van acties werden onmiddellijk na de aanvallen ondernomen en hebben meteen positieve resultaten opgeleverd. We hebben in het begin van dit jaar een duidelijk herstel van het toerisme in Brussel gezien. De campagne “Where will Brussels take you?” is een extra inspanning van de Brusselse regering om Brussel weer positief op de kaart te zetten. Dit doen we door de beste en meest opmerkelijke aspecten van de stad in het licht te zetten, » zegt Rudi Vervoort, minister-president.
Brussel beschrijven in één zin, of een enkel woord is niet gemakkelijk. Er bestaat geen eenduidige omschrijving om al het potentieel dat Brussel te bieden heeft, te omvatten. Het doel van de campagne is om een Brussel te tonen waarvan de mensen trots kunnen zeggen “dit is mijn stad”, door te wijzen op alles wat onze hoofdstad karakteriseert: creativiteit, levenslust, diversiteit van mensen, culturele rijkdom en de bekende Brusselse “joie de vivre”. De campagne maakt de weg vrij om de rijkdom en vrijgevigheid van Brussel te beleven, om bezoekers uit te nodigen hun stereotype vooroordelen over onze stad opzij te leggen en om van een bezoek aan de stad een aangename persoonlijke ervaring te maken voor elke bezoeker.
Om het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in een nieuw licht te zetten, heeft het bureau Wunderman Brussels een online platform ontwikkeld, dat een gepersonaliseerd verblijf in Brussel aanbiedt. Naargelang de interesses en persoonlijke gegevens die de gebruikers ingeven, stippelt het platform een specifieke Brusselse route uit die overeenkomt met het profiel van de bezoeker. “Where will Brussels take you?" zal ook verder worden ontwikkeld tot een postercampagne op een aantal belangrijke locaties in België zoals treinstations en luchthavens en in een aantal Europese steden, maar ook online, op sociale media waar influencers de campagne verder gaan verspreiden. De campagnevideo werd geproduceerd door Adult, met Nicolas Karakatsanis, als director of photography en Anders Malmberg als regisseur. Internationaal bekende ambassadeurs uit Brussel, waaronder Eddy Merckx, Paul Van Himst, Julie Taton en Laura Beyne, zullen tijdens de hele campagne helpen het imago van Brussel te versterken.
De campagne werd gelijktijdig in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en, natuurlijk, in België gelanceerd met behulp van diverse ludieke acties en de befaamde in Brussel geboren ambassadeurs, de Smurfen. De Smurfen zijn binnengedrongen in het hart van verschillende Europese steden om Brussel te promoten als toeristische bestemming. In elk land wordt “een winnaar” gezocht die een onvergetelijk bezoek aan Brussel cadeau krijgt.
Legers van Smurfenbeeldjes werden geplaatst op verschillende bekende toeristische plaatsen in Amsterdam, Berlijn, Londen, Madrid, Parijs en Rome, en ook in Antwerpen en Namen. Ze moedigen Belgen en Europeanen aan om de website te bezoeken en hun kans te wagen om een weekendje Brussel te winnen, inclusief transport en twee overnachtingen.
De promotiecampagne voor Brussel zal zes maanden duren en eindigt op 31 oktober 2017.
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]