Wie is De Hond?

Crea / News

Honden hebben een sterk ontwikkelde reukzin, maar hebben de deelnemers aan ‘De Hond’ een even goede speurneus? Acht kandidaten proberen 6 weken lang de viervoeter in hun midden te ontmaskeren. Wie graaft het diepst? Wie houdt hij aan het lijntje? Wie is...De Hond?

‘De Hond’, een idee van Kunstmaan I Accenture Interactive, werd begin deze maand gelanceerd als een persiflage op de populaire Belgische reality tv-show ‘De Mol’. Bedoeling: aandacht genereren voor de hondenverzekering van Corona Direct, de sponsor van het negende seizoen.

In zes korte webisodes op wieisdehond.be nemen acht kandidaten het tegen elkaar op. Hun opdracht: niet de mol, maar De Hond ontmaskeren. De Hond speelt het hard en bij momenten letterlijk ‘smerig’. Wekelijks ontdekken de kijkers na De Mol ook wie er De Hond moet verlaten. Na elke aflevering kunnen hondeneigenaars deelnemen aan het spel. Via een online stemmodule kunnen zij wekelijks hun ‘Hond’ kiezen en kans maken op 1 van de 6 te winnen hondenverzekeringen.

https://www.youtube.com/watch?v=fC6aPZN5wMk

“Spanning verzekerd,” zegt Stijn Jacquemyn, creative director bij Kunstmaan I Accenture Interactive. “In plaats van klassieke billboards, bieden we honden- en mollenliefhebbers een extra interactieve ervaring omdat we geloven dat engagement een belangrijke rol speelt in een effectieve marketingstrategie. Zo zetten we niet enkel de hondenverzekering in de kijker maar tonen we ook aan hoe Corona Direct een nauwe band wil opbouwen met zijn (potentiële) klanten en… hun honden.”

“Hoewel verzekeringen voor huisdieren in de lift zitten, is slechts 1,5 % van alle honden in België verzekerd,” vervolgt Karel Byloos, head of marketing and communications bij Corona Direct. “Dankzij deze leuke spin-off van De Mol, krijgen we toegang tot het publiek van het originele concept dat wekelijks meer dan 1 miljoen kijkers samenbrengt. En… we lokken onverhoopt zelfs enkele doorgewinterde Mol-fans naar onze minisite die daar naarstig op zoek gaan naar hints en aanwijzingen om de echte Mol te kunnen ontmaskeren. Maar we maken vooral voor iedereen op een unieke manier duidelijk dat ook een hond een verzekering verdient.”

https://www.youtube.com/watch?v=GWinQzvDLKA

De (coronaproof) productie is in handen van Bozon, dat regisseur Jan Boon (regisseur van Wat als?, Carlsberg Border football, Seth & Riley’s,…) erop losliet. Boon, die vertrouwd is met dit type format, bediende zélf een van de twee camera’s om de juiste humor uit de scripts naar het beeld te vertalen.

https://www.youtube.com/watch?v=fTY7qUizF_w

https://www.youtube.com/watch?v=W92mdQYwOQM

Alle afleveringen zijn te bekijken op de YouTube-pagina van Corona Direct.

Credits

  • Client: Corona Direct Verzekeringen
  • Client contacts: Karel Byloos
  • Agency: Kunstmaan | Accenture Interactive
  • Creative Director: Stijn Jacquemyn
  • Digital Strategy: Pauline Eeckhout, Tim Lettany
  • Account Team: Albina Ahmetaj, Sien Vrebos
  • Creation: Luc Shih, Sven Van Hooydonck
  • Design: Steve Krol
  • Motion design: Hamza Taheri, Steve Krol
  • Production Company: Bozon
  • Executive Producer: Laurent Dillen
  • Director: Jan Boon
  • Line Producer: Ben Wevers
  • Production Manager: Edward Bosschem
  • Director of Photography: Michaël De Moor
  • Art Director: Charlotte Verplancke
  • Editor: Tom Syryn