Wie is het Best IT Brand 2023?

Best Brands / News / Research

HP wint opnieuw in de categorie Best IT Brand. Enkel Apple komt in de buurt van HP’s hoge Share of Soul score, waarmee ze de rest van de concurrentie ver achter zich laten. Het IT-merk scoort ook hoog op Awareness en Cross-Selling Potential. We legden enkele vragen voor aan Steven Van Pee, Verkoopmanager detailhandel BeNeLux bij HP.

Gefeliciteerd met alweer een overwinning! Wat vind je ervan?
Het is een grote eer om opnieuw tot Best IT Brand gekozen te worden. Een sterk team werkt elke dag gepassioneerd aan het opbouwen van het merk HP en deze prijs is een prachtige erkenning dat we de Belgische consument kunnen bereiken en overtuigen met de belofte die HP vertegenwoordigt. 

Wat is houdt deze belofte in?
HP staat voor betrouwbaarheid en innovatie in alles wat we doen. We willen technologie maken die het leven verbetert voor iedereen, overal. We zijn een merk dat kwaliteit biedt tegen een eerlijke prijs en we willen ervoor zorgen dat onze klanten met hun ogen dicht een HP-product kunnen kopen, wetende dat ze tevreden zullen zijn met hun aankoop.

HP scoort opnieuw geweldig op recente merkervaringen. Wat hebben jullie het afgelopen jaar gedaan op het gebied van klantbeleving? 
Het bereiken van een tevreden klant is een marathon, geen sprint. Het gaat dus niet alleen om het afgelopen jaar. We hebben ons sterk geconcentreerd op het verbeteren van de online-inhoud op de productpagina's van retailers, om ervoor te zorgen dat mensen het juiste product voor hun behoeften kopen. In dezelfde visie hebben we ook initiatieven gelanceerd om het besluitvormingsproces in de fysieke winkels te verbeteren. Een voorbeeld is het duidelijker segmenteren van het printerschap op basis van het beoogde gebruik: een pure documentprinter moet gemakkelijk te onderscheiden zijn van een familieprinter die geoptimaliseerd is voor fotoafdrukken.

Tijdens het gebruik van het product kan het gebeuren dat uw computer het begeeft, want technologie heeft nu eenmaal soms de neiging te falen. De ervaring die iemand in zo'n situatie heeft is een kritiek moment van de waarheid, dat gelukkige klanten maakt of breekt. Daarom bieden wij de mogelijkheid om uw computer bij u thuis te repareren, gratis voor alle HP-computers. Deze service noemen we HP Help en draagt in hoge mate bij aan onze klanttevredenheid. 

Wat was jouw favoriete HP-product van het afgelopen jaar? 
Het is eigenlijk geen product maar een dienst: HP Instant Ink, onze slimme inktaanvulservice. Je kunt het vergelijken met Netflix: je betaalt een vast bedrag per maand en kunt een bepaald aantal pagina's per maand printen. Je kan je abonnement op elk moment en zonder kosten verhogen, verlagen of opzeggen. Ook hier houden we de prijzen eerlijk: €3,99 voor 50 pagina's per maand, wat voor de meeste mensen voldoende is. En het maakt niet uit of je paginavullende foto's of alleen tekstdocumenten afdrukt: een pagina is een pagina. Het neemt dus ook een hoop printstress weg, evenals de noodzaak om naar de winkel te gaan om de juiste cartridge te vinden. We zijn er dan ook trots op dat de NPS van onze klanten aanzienlijk stijgt na een abonnement op HP Instant Ink. 

Wanneer men het over innovatie heeft, denkt men vaak niet aan printers. Is het mogelijk om op dit gebied innovatief te zijn?
Absoluut. Ook aan de printkant innoveert HP. Niet alleen met de HP Instant Ink thuisbezorgservice die we de afgelopen jaren hebben gelanceerd, maar ook met producten die klanten verrassen. We hebben onlangs de enige lasertankprinter ter wereld gelanceerd, die een zeer kosteneffectieve oplossing biedt voor kantoorgebruikers die veel pagina's afdrukken en de voorkeur geven aan laserprinttechnologie. En we rusten al onze nieuwe printers uit met zelfherstellende WiFi-technologie, die ervoor zorgt dat uw printer altijd verbonden blijft met het netwerk en de "printer niet gevonden"-berichten vermijdt die soms opdoken bij oudere modellen.